گروه سینمای خبرگزاری هنر ایران: تولید فیلم سینمایی «صد دام» در تاریخ 22 مرداد 1403 به لوکیشن سینما آفریقای تهران رسید. عوامل این فیلم سینمایی از صبح امروز مشغول تولید و ضبط فیلم هستند و آنطور که مشخص هست بخش هایی از فیلم در سینما آفریقا ضبط خواهد شد.

رضا عطاران در فیلم «صد دام»، نقش مردی را بازی خواهد کرد که به دلیل شباهت به صدام از او می‌خواهند تا نقش بدل او را ایفا کند! این فیلم به کارگردانی پدرام پورامیری، تهیه کنندگی مجتبی رشوند جلوی دوربین رفته است. شباهت عجیب رضا عطاران با صدام حسین قبل از اعدام از عوامل انتخاب این بازیگر برای فیلم «صد دام» بوده است.

پدرام پورامیری، کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس این اثر در کارنامه کاری خود ساخت فیلم‌های سینمایی «نسبت خونی» «جاندار» و «یادگار جنوب» را دارد و در عرصه فیلمنامه‌نویسی نیز آثاری چون «ما همه با هم هستیم» و «شنای پروانه» را نوشته است. او برای فیلم‌های «جان‌دار، نسبت خونی و شنای پروانه» تا کنون سه بار نامزد سیمرغ بلورین شده‌است. پورامیری سابقه نگارش فیلمنامه سریال «افرا» از آثار پرمخاطب تلویزیون و «یاغی» در نمایش خانگی را نیز در کارنامه دارد. این کارگردان در حال حاضر فیلم «یادگار جنوب» را بر پرده‌ی سینماها دارد.

در این فیلم علاوه بر رضا عطاران؛ بازیگران چهره‌ی دیگری چون آزاده صمدی و پریناز ایزدیاز ایفای نقش می‌کنند. با توجه به موفقیت فیلم «یادگار جنوب»، انتظار می‌رود «صد دام» هم بتواند نظر مخاطبان را جلب کند.

 

صد دام 1