گروه سینما خبرگزاری هنر ایران: آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی 30 اردیبهشت ماه طی حادثه‌ سقوط بالگرد به شهادت رسید. این در حالی بود که دولت شهید رئیسی طی سه سال گذشته تشکیل شده بود و در موارد مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی کارنامه ای از خود به جای گذاشت. در همین راستا و درباره علمکرد دولت سیزدهم به خصوص در حوزه سینما با آقای احمد نجفی، هنرمند پیشکسوت گفتگو کردیم.  

نجفی در ابتدای گفتگو کارنامه دولت شهید رئیسی در زمینه سینما را مثبت ارزیابی کرد و به هنرآنلاین گفت: طی سه سال اخیر برنامه‌های دولت در حوزه سینما به شکل نسبتا خوبی اجرا شد و به تعبیری جا افتاده بود.

نجفی افزود: آقای خزایی کارهای خوبی انجام داد و ثبات نسبی در این عرصه به وجود آورد. در مجموع کارنامه دولت در سینما را مثبت ارزیابی می‌کنم به خصوص که قبل از تشکیل دولت جدید، شرایط آشفته‌ای وجود داشت و نزدیک به هشتاد فیلم سینمایی اکران نشده داشتیم.

وی در ادامه بیان کرد: بنده فکر می‌کنم که محمد خزایی یکی از مدیران خوب سازمان سینمایی طی چند سال اخیر بوده است. وی توانست با حمایت‌های آقای رئیسی عملکرد نسبتا خوبی را رقم بزند. امیدوارم اگر قرار است شخص دیگری در دولت بعدی در جایگاه ریاست این سازمان قرار گیرد همین مسیر را ادامه دهد.

این بازیگر پیشکسوت گفت: من فکر می‌کنم بهتر است خود آقای خزایی با توجه شناختی که پیدا کرده است، در جایگاه ریاست سازمان سینمایی قرار بگیرد. امیدوارم ایشان بماند و بتواند کار نیمه تمام خود را در اموری مثل ساخت سینما، زمینه‌سازی برای ساخت فیلم و کمک به اکران به پایان رساند. متاسفانه عدم ثبات، آفت مدیریت هنری در کشور ما است.

آقای نجفی طرح عدالت فرهنگی که طی آن نزدیک به ۷۰ هزار نفر هنرجوی فرهنگی تربیت شد را مثبت ارزیابی کرد و افزود: البته برای بهبود و افزایش چنین اقداماتی نیاز است که مدیرکل‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی هر استان، همپای تصمیم‌های دولت عمل کنند و همکاری لازم را انجام دهند. کار فرهنگی زمانبر است و طی دو یا سه سال به نتیجه نمی‌رسد. لازم به ذکر است که باید کار بیشتری در شهرستان‌ها صورت پذیرد.

احمد نجفی

 نجفی به کرامتی که رئیس‌جمهور شهید برای مردم قائل بود هم اشاره و عنوان کرد : آقای رئیسی اقدامات مثبتی برای مردم انجام داد که بسیاری از آن‌ها بعد از فقدان وی آشکار خواهد شد. سختی‌های فراوانی در مسیر او قرار داشت، اما با این حال راه درستی را برای خدمت به مردم در پیش گرفته بود. شهید رئیسی کار رئیس‌جمهور بعدی را هم سخت کرد، زیرا نفر بعدی که در این جایگاه خطیر قرار می‌گیرد باید به اندازه ایشان و بلکه بیشتر کار کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم با حضور آقای رئیسی شاهد بودیم که پشت میز نشینی دیگر جواب نمی‌دهد و باید بین مردم باشیم تا بتوانیم گره مشکلات را با کمک خود مردم باز کنیم. باید همه کشور به طور منسجم برای پیش برد امور دست به کار شوند و در وهله اول جلوی فساد در ادارات گرفته شود. در این صورت کرامت مردم حفظ می‌شود. دولت بعدی بایستی در حوزه‌های مختلف دست به کار شود و تصمیم بگیرد و وضعیت اقتصادی را که شرایط خوبی ندارد را سر و سامان بخشد.