گروه سینمایی هنرآنلاین: «گیسوم» تازهترین فیلم سینمای ایران است که اکران آن از چهارشنبه ده شهریور در سینماهای سراسر ایران آغاز میشود. اولین تجربه کارگردانی نوید بهتویی به تهیهکنندگی سعید سعدی تولید شده و در خلاصه داستان آن آمده است: «سینهسرخ پرنده عجیبییه؟، بهارا میره، زمستونا برمیگرده، از سرما و سختی نمیترسه، کوچ نمیکنه، دونهاش رو پیدا میکنه یا لونهش رو تغییر میده، ما همهمون سینهسرخیم.»
«گیسوم» پیش از این در جشنواره جهانی فیلم فجر امسال به نمایش درآمد و با استقبال نسبی مخاطبان و منتقدان روبهرو شد. پگاه آهنگرانی، رضا داودنژاد، مارال بنیآدم، حسین صوفیان، شبنم گودرزی، سلمان فرخنده، پارسا بهشتی، شهرزاد حساس و شاهرخ فروتنیان از جمله بازیگران این فیلم هستند.
نوید بهتویی کارگردان فیلم «گیسوم» درباره اکران این فیلم در شرایط کنونی که کرونا مانع از استقبال خوب مخاطبان شده گفت: سینمای ایران به دو بخش دولتی و خصوصی تقسیم میشود. فیلمهایی که در شرایط کنونی مایل به اکران نیستند، در واقع دغدغه مالی و اقتصادی ندارند. یعنی اصلا برایشان مهم نیست فیلم چه زمانی اکران شود یا اصلا اکران نشود. ولی با توجه به اینکه ما سینمای بخش خصوصی هستیم باید به برگشت سرمایه فیلم فکر کنیم و از همین جهت اکران تنها راه ماست.
وی افزود: علاوه بر این، ما معتقدیم این وضعیت تغییر نمیکند. بنابراین این ما هستیم که باید چراغ سینماها را روشن نگه داریم. بر همین اساس فکر میکنم تصمیم درستی گرفتیم. همچنین باتوجه به اینکه تور جشنوارههای بینالمللی فیلم بعد از حضور در جشنواره جهانی فجر و جشنواره کلکته هند ادامه دارد، فکر میکنم میتواند مخاطبان خود را داشته باشد. «گیسوم» ظرفیتهایی دارد که هر کدام مولفههایی برای استقبال مخاطبان به شمار میآیند.
این کارگردان در توضیح مولفههای «گیسوم» بیان کرد: فیلم علاوه بر اینکه داستان درامی را تعریف میکند، خیلی جوانانه است و از بازیگران خوب سینمای ایران نیز بهره میبرد. در نتیجه حس میکنیم برای مخاطبان کششی ایجاد و آنها ترغیب میکند تا به تماشا بیایند. باتوجه به همین موضوعها گروه پخشکننده تصمیم به اکران گرفتند. حس میکنم در همین شرایط هم ما اکران قوی خواهیم داشت. امیدوارم رسانهها با کمک خود مردم را تشویق و تهییج کنند که به تماشای فیلمها بیایند تا به این وسیله چراغ سینما روشن بماند.
این سینماگر در ادامه عنوان کرد: اگر ما به تولید ملی و پشتیبانی از تولید ملی معتقدیم، سینمای ایران با تمام ناملایمات و محدودیتها به حیات و تولید ادامه داده و همواره طلایهداره آبروی فرهنگی ایران بوده و در تمام این سالها افتخار و آبرو کسب کرده است. آخرینش ثبت جشنواره جهانی فجر در فدراسیون جهانی جشنوارههای درجه الف جهان (فیاپف) است. حال سوال اینجاست آیا نباید از این سینما و اهالیاش حمایت تام و تمام شود؟ آیا نباید به پشتیبانی و مانعزدایی عمل کرد و یار اهالی سینما بود تا بار خاطرشان؟ به گمان من اگر ذرهای از نور پروردگار را در جانمان حس کنیم، حمایت از روشن شدن چراغ سینما باید وظیفه ملی و شرعی همه مسئولین باشد.
بهتویی در پایان گفت: در جهانی که از در و دیوار غم و تاریکی میبارد، سینما نوری است که روی پرده میرود تا رویاپردازی را به نمایش بگذارد. در واقع سینما جایی است برای قصهپردازی و تنها مکانی است که ما میتوانیم زندگی را دوباره در آن بسازیم. سینما در شرایط کنونی، روح یک جهان بیروح است. بنابراین در این شرایط همگی باید برای روشن ماندن چراغ آن تلاش کنیم.