گروه سینمایی هنرآنلاین: فرایند پخش مجموعه «زخم کاری» از همان ابتدا با چالشهای بسیاری همراه بود و این وضعیت کماکان ادامه دارد. شامگاه روز گذشته محمدرضا مهدویان اعلام کرد در واکنش به ممیزیهای ساترا اجازه پخش قسمت هفتم سریال را نداده و فیلیمو در این باره اطلاعیهای منتشر کرد.
ساعتی بعد معاون کاربران ساترا در رشته توییتی به اقدام سازندگان سریال «زخم کاری» واکنش نشان داد. متن توییت علی سعد، معاون کاربران ساترا به این شرح است: «در خصوص قسمت هفتم سریال زخم کاری جهت تنویر افکار عمومی: اصلاحات در نظر گرفته شده توسط کارگزاری محتوایی در دو مرحله توسط گروههای مختلف تخصصی بررسی و نهایتاً با تایید ضرورت اعمال اصلاحات، پلتفرم ملزم به اجرای آن شد. موارد اصلاحی از اواسط هفته به پلتفرم اعلام شده که زمان کافی برای اعمال آنها در اختیار عوامل تولید بوده است.
طرح عمومی نکات محتوایی اصلاحشده را در رسانهها نقض غرض دانسته و به نوعی ترویج آنها میدانیم. همانطور که قبلاً اشاره شده، اصالت دادن به «فرایندها» و عبور از رفتار و ملاکهای سلیقهای، محور حرکت ساتراست. حقوق تضییعشده کاربران اگر ناشی از اهمال پلتفرم در اعمال اصلاحات در زمان مقرر باشد در این مورد پیگیری و در طول هفته درباره آن تصمیم گیری میکنیم.
مبنای جنجال پیاپی، به عنوان یک تکنیک بازاریابی را برای زیستبوم رسانههای صوت و تصویری کشور، مضر میدانیم. نکات فوق در حالی است که عزم ساترا در حمایت از پلتفرمها و حتی تلاش آن برای پخش معدود تولیدات باقیمانده که قبلاً مجوز تولید از سایر نهادها گرفتهاند با وجود انتقادهای فراوان و تحمیل هزینههای قابل توجه به ساترا، بر همگان آشکار و مبرهن گردیده است.»
روابط عمومی فیلیمو نیز در پاسخ به این اظهارات رشته توییتی منتشر کرد که متن آن به شرح زیر است: «گفتهاید ساترا فرایندمحور است، در صورتی که فرایندهای ساترا یکطرفه طراحی شدهاند و باید در طراحی آنها از بازیگران بخش خصوصی نظر مشورتی، تجربی و حرفهای گرفته شود.
بیان کردهاید که پلتفرم حقوق کاربران را تضییع کرده! در حالیکه بهجای جبران خسارت مالی وارد شده بر پلتفرم و مخاطبین، دست پیش گرفتهاید که قطعا منصفانه و اخلاقی نیست.
نوشتهاید که پخش نکردن یک تکنیک بازاریابی است؛ اما نمیدانید سریال «زخم کاری» به اندازه کافی محبوب و پرمخاطب است و نیتخوانی و فرافکنی و انگ بازاریابی پس از اطلاع از همه تلاشهای پلتفرم و تیم تولید تا عصر روز پنجشنبه برای پخش، نادیده گرفتن حقیقت و دور از انصاف است.
فیلیمو با خویشتنداری اطلاعیه کلی و دور از بیان جزئیات منتشر کرد. به همین منظور بابت این اقدام مستقیم، تهمت صریح بازاریابی و تضعیف اعتبار برند، بهجهت تنویر افکار عمومی سکانسهای مورد سانسور و دلیل هر کدام را در کنار اصلاحیه اعمالشده تیم تولید که مجدد رد فرمودید، منتشر نمایید تا همه قضاوت کنند.»