به گزارش هنرآنلاین، فیلم مستند «احمد» به کارگردانی مصطفی رزاق کریمی برای اولین بار در هفدهمین جشنواره «سینماحقیقت» رونمایی می شود.

رزاق کریمی پیش از فیلم «احمد»، مستندهای «خاطراتی برای تمام فصول» و «بانو قدس ایران» را ساخته است. نکته قابل توجه درباره این مستندها این است که «خاطراتی برای تمام فصول» منبع الهام ابراهیم حاتمی کیا برای ساخت فیلم ماندگار «از کرخه تا راین» شد و همچنین مستند «بانو قدس ایران» بهترین فیلم سیزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» بود و در اکران آنلاین نیز مورد توجه قرار گرفت.

احمد1

 مستند «احمد» که در سکوت خبری تولید شد و اطلاعات و تصاویری از آن وجود ندارد، درباره مرحوم حجت الاسلام احمد خمینی فرزند امام خمینی (ره) است که باتوجه به موضوع آن بسیار مورد توجه و استقبال قرار گرفته است.

این فیلم طبق گفته رزاق کریمی فیلم سیاسی نیست و این کارگردان درباره دلیل ساخت این اثر نیز توضیح داده است، زمانی که روی پروژه «بانو قدس ایران» کار می کرده است صحبت های زیادی در خانواده امام مطرح می‌شد اما حرفی از احمد درمیان نبود. این مساله کنجکاوی بسیاری را به همراه داشت تا بفهمد این احمد، کیست. همچنین تلاش رزاق کریمی این بوده تا در این مستند به این پرسش پاسخ دهد که احمدی که همیشه در کنج بود و قضاوت های بسیاری درباره او وجود دارد که بود؟

احمد2

اولین نمایش مستند «احمد» چهارشنبه 29 آذرماه در سومین روز از جشنواره «سینماحقیقت» خواهد بود.

عوامل این فیلم عبارتند از کارگردان مصطفی رزاق کریمی، تهیه کننده: غلامعلی اصغریان، فیلمبردار: محمدرضا سکوت، تدوینگر: امیر اصانلو، طراحی و ترکیب صدا: بهروز شهامت، آهنگساز: ماهور آشور، با مشارکت سرود راستین وحدت، طراح پوستر: مازیار علی‌یاری.

هفدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» به دبیری محمد حمیدی مقدم از ۲۷ آذرماه شروع شده و تا دوم دی ماه ادامه دارد.