به گزارش هنرآنلاین، انیمیشن «گذشته» به کارگردانی حمید محمدی از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی در ماههای اخیر، حضوری پررنگ در عرصه بین‌المللی داشته و به تازگی جایزه سپنتا به عنوان بهترین انیمیشن از پانزدهمین جشنواره فیلم‌های ایرانی در سانفرانسیسکو را دریافت کرد.

این انیمیشن همچنین جایزه نقدی و گواهی از بیست‌ و هفتمین دوره جشنواره بِری در جنوب اُنتاریوی کانادا و جایزه بهترین فیلم اول انیمیشن از جشنواره انیمیشن پالم اسپیریمز آمریکا را دریافت کرده است. «گذشته» از این جشنواره جایزه بهترین انیماتور را به دست آورد.

گذشته2

انیمیشن «گذشته» در بخش مسابقه جشنواره فیلم‌های کوتاه لارگوس در کلمبیا، جشنواره فیلم سالسا در آلمان، جشنواره بین‌المللی فیلم Three fires (سه آتش) در اُتاوای کانادا و جشنواره فیلم هم‌بستگی کیلا در یونان در بخش مسابقه انتخاب شده است. «گذشته» برای نمایش در جشنواره معتبر سیتگز اسپانیا هم انتخاب شد.

انیمیشن «گذشته» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی است و درباره نویسنده‌ای است که در دهه چهل شمسی زندگی می‌کند و مورد آزار ماموران حکومتی قرار می‌گیرد و نمی‌تواند به نوشتن ادامه دهد. این انیمیشن حدود هفت دقیقه زمان و فضایی سورئال دارد و روایت بین زمان حال و گذشته در حرکت است.