به گزارش هنرآنلاین، اکران عمومی فیلم‌های مستقل و تجربی تحت عنوان «سینمابدیل» در دستور کار بخش سینمایی خانه هنرمندان ایران قرار گرفت.

در توضیح «سینمابدیل» آمده است:

«سینمابدیل» یک پیشنهاد اساسی است؛ پیشنهادی برای همه فیلم‌ها و سینماگران مستقل، اندیشه ورز و تجربه‌گرا.

سینمای ایران دوران طاقت‌فرسایی را سپری می‌کند. دشواری‌های نفسگیرِ فیلم‌سازی و البته مصائب کشنده‌ی اکران فیلم، گریبان سینما را گرفته است.

این مصائب، بی‌تردید برای فیلمسازان مستقل، مضاعف بوده و خواهد بود؛ آنها که بدون وابستگی‌های رسمی -چه مادی و چه فکری- قصد ندارند به مناسبات و معادلات پیچیده و گاه ناعادلانه‌ی تولید و اکران، تن دهند، می‌خواهند مقاومت کنند و به هر زحمت و سختی که شده، فیلمِ دل و فکر خودشان را بسازند.

«سینمابدیل» پیشنهادی برای اکران عمومیِ این فیلم‌هاست و شیوه‌ای آلترناتیو برای روش معمول و مرسوم فعلی که تجاری است و مبتنی بر اصالتِ سرمایه.

خانه‌ی هنرمندان ایران قصد دارد تا امکانات خود را به نمایش عمومی این فیلم‌ها اختصاص دهد و به حمایت از این بخش مهم از سینما برخیزد با این امید که علاقه‌مندان سینمای مستقل و متفاوت، فیلم‌های مورد پسندشان را اینجا بیابند.

خانه‌ی هنرمندان ایران می‌تواند محلی باشد برای عرضه‌ی فیلم‌هایی که در مناسباتِ فعلی اکران جایی ندارند و کوچک شمرده می‌شوند اما با جان و دل ساخته شده‌اند و حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.