به گزارش هنرآنلاین،دانشگاه دامغان با همکاری وزارت علوم تحقیقات و فناوری و معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش برگزار میکند.

دومین جشنواره ملی گویندگی, اجرا و سخنوری مولانا، پس از برگزاری در سال ۱۴۰۰ به میزبانی دانشگاه دامغان و با دریافت بیش از ۹۰۰ اثر در شاخه‌های مختلف، این‌بار با حضور ستارگان بسیاری در حوزه هنر صدا و اجرا بازگشته است. 

این رویداد ملی که قرار است در تابستان و پاییز ۱۴۰۲ برگزار گردد در بخش‌های ذیل، آثار متقاضیان شرکت در جشنواره را دریافت می‌کند.

بخش اصلی

(رقابت، آموزش و جایزه) 

■گویندگی 

(دکلمه، نریشن تیزر، خبر، روایت داستان)

■دوبله 

(فیلم و انیمیشن)

■اجرا و سخنوری 

(اجرای صحنه‌ای و تلویزیونی، سخنرانی) 

شرکت کنندگان این بخش مجاز به شرکت در کارگاه‌های آموزشی با حضور چهره‌های سرشناس هنر صدا و اجرا و ۴۰ نشست و ورک‌شاپ آموزشی خواهند بود. 

شرکت‌کنندگان در طول جشنواره، زیر نظر مربی‌هایی در حوزه صدا و اجرا، بخش دیگری از فرایند آموزشی را همراه با ارسال تمرین‌های روزانه و هفتگی طی می‌کنند.

مولانا

بخش جنبی

(رقابت، جایزه)

■پادکست 

■نمایش صوتی

■دوبله

■سایر تولیدات صوتی (دکلمه، تیزر و...)‌

۳.بخش کودک و نوجوان

(پرورش، معرفی، تشویق)

■شاهنامه خوانی/مثنوی خوانی

(اجرا، گویندگی صوتی)

آزاد

(اجرا، دوبله، دکلمه)

در بخش کودک و نوجوان، متقاضیان پس از ثبت‌نام، تحت نظر مربی‌های مربوطه فرایند آموزشی را طی نموده و در انتهای جشنواره، آثار خود را برای شرکت در رقابت این بخش ارسال می‌نمایند. 

⭕️ تمامی ورکشاپ‌ها و برنامه ها و نشست های جشنواره دارای مدرک بین‌المللی خواهد بود.

⭕️شرکت در هر سه بخش جشنواره مستلزم پرداخت هزینه است. 

متقاضیان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر از نحوه ارسال آثار و مقررات شرکت در جشنواره، به وبسایت جشنواره به نشانی molanafestival.ir و کانال اطلاع رسانی جشنواره در تلگرام به نشانی @molanafestival مراجعه نمایند.