به گزارش هنرآنلاین ، شبکه مستند سیما به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس، ویژه برنامه «نردبان» را با همین موضوع روی آنتن می‌برد. در این ویژه برنامه، ۸ فیلمساز و عکاس به برنامه می آیند و در گفت‌وگو با حامد شکیبانیا به بیان تحجربیات خود از حضور در خط مقدم، تهیه فیلم مستند و عکس در حوزه دفاع مقدس و ساخت فیلم در ژانر جنگ می‌پردازند.

مرتضی شعبانی، احسان رجبی، قدرت الله باقریان، رضا برجی، محمد داودی، محمدحسین حیدری، مصطفی دالایی و محمدرضا اسلاملو چهره هایی هستند که با حضور در استودیوی «نردبان» از خاطرات خود و جزئیات ساخت مستندهای جنگ می‌گویند.

علاوه بر این، تعدادی از فیلمسازان تجربه همکاری با مجموعه روایت فتح و شهید مرتضی آوینی را دارند و در بخشی از صحبت‌های خود درباره چگونگی ساخت مستندهای روایت فتح و همکاری با شهید آوینی سخن می‌گویند.

این ویژه برنامه از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۰ روی آنتن می‌رود و بازپخش آن ساعت ۱۲ و ۱۰ هر روز خواهد بود. همچنین این برنامه در روز جمعه ساعت ۱۸:۳۰ پخش می‌شود و بازپخش آن ساعت ۱۲ بامداد و ۱۴:۳۰ است.

برنامه تلویزیونی «نردبان» تلاش می‌کند با نگاهی تخصصی به فیلم و عکس مستند، مروری بر آثار ایرانی و خارجی این حوزه داشته باشد. این برنامه با اجرای حامد شکیبانیا، کارگردانی و تهیه‌کنندگی اصغر احمدپور و فاطمه بوربور و ضبط شده در استودیو نفت روی آنتن شبکه مستند می‌رود.