به گزارش هنرآنلاین، مبشری گفت: با توجه به تمدید سومین جشنواره ملی رادیویی صدای سخن تا ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ تعداد ۳۳۲ اثر در پایگاه صدای سخن شبکه فرهنگ بار گذاری شده است.

وی ادامه داد: برخی از شبکه های سراسری معاونت صدا و مراکز استانی در معاونت امور استان ها معاونت برون مرزی بیشتر از ظرفیت خواسته شده در آیین نامه جشنواره برنامه ارسال اثر داشتند که دبیر خانه سومین جشنواره ملی رادیویی سخن از ۲۱ مرداد ماه در حال بررسی و ارسال آثار برای داوری بخش انتخاب اثر است.

مبشری افزود : در بخش اصلی ۱۵۹ اثر در بخش ویژه ۲۹ اثر بخش رادیو نگار ۲۷ اثر بخش فضای مجازی و رادیو نگار ۳۲ اثر بخش آموزش زبان فارسی ۱۹ اثر و بخش مردمی ۴۶ اثر در پایگاه صدای سومین جشنواره ملی رادیویی سخن بارگذاری شده است.

دبیر سومین جشنواره صدای سخن با اشاره به آغاز داوری آثار رسیده گفت : پس از بررسی اولیه آثار و برنامه ها برای داوران بخش انتخاب آثار ارسال می شود. وی با توضیح این مطلب که در معاونت صدا چهارده شبکه در معاونت استان ها ۲۵ مرکز و در معاونت برون مرزی ۱۰ شبکه حضور فعال و تاثیر گذار داشته اند گفت: پیش بینی شورای سیاستگذاری سومین جشنواره ملی رادیویی سخن به این گونه است که تا پایان هفته آثار دسته بندی شود و در اوایل هفته آینده و روزهای پایانی مرداد برای داوران بخش انتخاب آثار ارسال شود ودر بازه زمانی یک هفته تا ده روز آثار منتخب بخش اول مشخص شود و در نهایت برنامه های رادیویی راه یافته به بخش نهایی برای داوران بخش نهایی ارسال شود تا در ظرف مدت کمتر از دوهفته رای هیات داوران بخش نهایی احصاء شود.

دبیر جشنواره صدای سخن درباره مراسم اختتامیه نیز بیان داشت: روز سه شنبه ۲۷ شهریور همزمان با روز شعر و ادب فارسی و روز بزرگداشت استاد سید محمد شهریار در جهت پاسداشت زبان فارسی اختتامیه سومین جشنواره ملی صدای سخن در در ساختمان شهدای معاونت صدای جمهوی اسلامی ایران برگزار می شود .