به گزارش هنرآنلاین، برنامه‌ موسیقیایی «ایرانآوا» به معرفی بزرگان موسیقی و همچنین جدیدترین ترانه‌ها و تصنیف‌های تولید شده در صدا و سیمای مراکز استان‌ها می‌پردازد.

سعید مبشری تهیه کننده برنامه «ایرانآوا» بیان کرد: این بار در سفرهای فرهنگی رادیو ایران به گوشه و کنار کشور عزیز و زیبایمان نوبت به استان «چهارمحال و بختیاری» و فرهنگ بی بدیلش رسیده است.

وی ادامه داد: در برنامه «ایرانآوا» این هفته همقدم با امواج رادیویی با یکی از دردانه های موسیقی کشورمان که در این استان به دنیا امد در این استان بالید و در همین گوشه از سرزمینمان رخ در نقاب خاک کشید آشنا خواهیم شد.

تهیه کننده «ایرانآوا» متذکر شد: میزبان این بار دلهای شما شادروان استاد «محمد طغانیان» کمانچه نواز چیره دست اهل شهرکرد خواهد بود.

مبشری تصریح کرد: زنده یاد «محمد طغانیان»  از کودکی این شانس را داشت که شبانه روز نزد استاد نایب علی کمانچه نواز مطرح دوران خود به فراگیری این ساز بپردازد و شانس بزرگ تر اینکه در ۱۳ سالگی به همراه برادرش به تهران آمد و به مدت ۹ سال از محضر استاد ابوالحسن صبا بهره برد و در ۲۲ سالگی به زادگاهش شهرکرد بازگشت .

گفتنی است «ایرانآوا» به تهیه کنندگی سعید مبشری، نویسندگی شهاب شهرزاد، اجرای میثم اسکندری و کارشناسی سیدحمید رضا حسینی پنجشنبه‌ها ساعت 22:00 از رادیو ایران تقدیم همراهان این شبکه می‌شود.