محسن سوهانی، مدیرکل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش در گفت‌وگو با هنر آنلاین، با بیان اینکه تیرماه سال جاری همایش ABU در کوالالامپور مالزی برگزار شد، گفت: به عنوان نماینده معاونت صدا و سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی درباره دستاورد تولید نمایش‌های رادیویی تعاملی یا به قول فرنگی‌ها interactive به صورت غیر حضوری و از طریق پخش ویدئو ارائه‌ای را در دستور کار قرار دادم که مورد استقبال قرار گرفت.

وی با اشاره به اجلاس con-fest عنوان کرد: اجلاس con-fest از جمله رویدادهای جدید ABU است که به محتواهای نوآورانه در حوزه رادیو، تلویزیون، رسانه‌های دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی می‌پردازد.

مدیرکل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش خاطرنشان کرد: ما در رادیو نمایش و اداره کل هنرهای نمایشی رادیو یک تجربه‌ای داشتیم که اولین نمایش رادیویی تعاملی در جهان محسوب می‌شد و فرآیند تولید سخت و ویژه‌ای داشت که مبتنی بر این دستاورد تجربه خود را با حاضران در نشست به اشتراک گذاشتیم. در ادامه نیز برای حضور در محافل بین المللی برنامه‌هایی داریم.

سوهانی از دیدار با رئیس سازمان انرژی اتمی خبر داد و اظهار کرد: در ادامه راهبردی که با محوریت پرداختن به زندگی شهدای شاخص در عرصه‌های مختلف داشتیم، تولید نمایش رادیویی زندگی شهدای هسته‌ای را مورد توجه قرار دادیم و چندی پیش رئیس سازمان انرژی اتمی در جمع مدیران این سازمان از رادیو نمایش تقدیر کرد.

وی افزود: در این نشست ایده‌های دیگری در راستای دستاوردهای خاص سازمان انرژی اتمی و برخی شهدایی که کمتر به زندگینامه آن‌ها پرداخته شده مطرح و مقرر شد این روند تولید تداوم یابد و هنرمندان بازدیدی از سازمان و دستاوردهای آن خواهند داشت.

مدیرکل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش با اشاره به اینکه چالش‌ها و حواشی بحث انرژی اتمی در سطح سیاسی متمرکز شده است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که بسیاری از دستاوردها و خدمات گسترده و وسیعی که این حوزه مهم و راهبردی کشور ارائه می‌کند، مورد غفلت واقع شده است که امیدواریم در ادامه بتوانیم به این موضوع بیشتر بپردازیم.