راحله امینیان، مجری صداوسیما در گفت‌وگو با هنر آنلاین در ارتباط با اهمیت حضور هنرمندان در مقاطع حساس اجتماعی توضیح داد: شرکت در انتخابات یک وظیفه ملی و شرعی است و به‌عنوان یک شهروند زمانی که قانون اساسی این حق را برای من قائل شده است که بتوانم در سرنوشت کشورم مشارکت داشته باشم عاقلانه‌اش آن است که از این فرصت استفاده کنم و در کنار آن تعصب و عرق ملی اجازه نمی‌دهد، در این شرایط بی‌تفاوت عبور کنیم. بنابراین در موضوعاتی که به کشورم مربوط می‌شود، به‌خصوص در حوزه کلان مانند انتخابات مجلس و ریاست جمهوری حتماً شرکت می‌کنم.

این هنرمند با اشاره به فرصت کم این انتخابات در زمینه تبلیغات افزود: در این انتخابات برای جلب مشارکت مردم فرصت بسیار کوتاه بود و شاید همین گفت‌وگوهای رودررو خودش بخشی از افزایش مشارکت‌ها را در انتخابات دامن بزند. البته در این فرصت کم شاید نتوان برای آنهایی که مردد هستند یا کسانی که با صندوق های رای قهر کرده اند آن‌چنان کاری کرد.

این مجری تلویزیونی با ابراز تأسف از پایین بودن مشارکت مردم در انتخابات گفت: من به‌عنوان یک شهروند از پایین بودن مشارکت بسیار ناراحتم و این عدم استقبال باید در آینده آسیب‌شناسی شود تا در دوره‌های بعد شاهد این کاهش مشارکت نباشیم.

وی با اشاره به نقش مهم مشارکت در پویایی کشور توضیح داد: یک رئیس‌جمهور قوی و مقتدر بر اساس تعداد رأی او سنجیده می‌شود و یک رئیس‌جمهور مقتدر و قوی نیاز به پشتوانه مردمی دارد، پشتوانه‌ای که  با تعداد آرا  خود را نشان می‌دهد.

امینیان با تأکید بر اهمیت فضای همدلی و وفاق  برای ایران آینده گفت: امروز این فضای همدلی کمی کمرنگ شده است و یکی از وظایف مهم رئیس‌جمهور آینده التیام بخشی به این درد است و در کنار آن حل مشکلات اقتصادی است که شاید بزرگ‌ترین علت پایین بودن مشارکت مردم در انتخابات باشد.

مجری برنامه «سحرنشینی» در پایان بیان کرد: با تمام مشکلات و سختی‌هایی که وجود دارد ممکن است که دلسردی مردم تشدید شود و رئیس‌جمهور آینده با توجه به مشکلاتی که وجود دارد مسیر سختی را پیش رو داشته باشد. امیدوارم دولت بعد هم مسیر با دولت قبل  باشد، چرا که دولت آقای رئیسی اقدامات بنیادینی را شروع کرد که ایران را در مسیر رشد قرارداد و این باید ادامه پیدا کند.