در گفتگو با هنرآنلاین مطرح شد؛

انوش معظمی گفت: جای هیچکس نیستم که بخواهم برای او تصمیم بگیرم کمااینکه دوست ندارم کسی به جای من فکر کند و تصمیم بگیرد. معتقدم همانطور که در قرآن آمده و جز فرهنگی است که بزرگترها به ما دائما تذکر داده‌اند؛ عزت و ذلت انسان‌ها دست خودشان است.

گروه سینما خبرگزاری هنر ایران: در حاشیه آیین گرامیداشت یاد شهدای خدمت انوش معظمی با عرض تسلیت در خصوص درگذشت رئیس‌جمهور فقید و هیئت همراهش درباره توهین برخی کاربران فضای مجازی به هنرمندان حامی مردم به هنرآنلاین گفت: به عنوان یک هنرمند سعی کرده‌ام خودم را در یک کانال خاص نیندازم و آب به آسیاب هیچ حزب و نهله‌ای نریزم. تا به الان هم تلاش کردم هر آنچه که درست بوده را انجام دهم. وقتی به درست بودن راهی که انتخاب می‌کنم و آن عکس‌العملی که به رویدادها می‌دهم مطمعن هستم از واکنش‌های منفی احتمالی می‌گذرم.

معظمی ادامه داد: این را هم درک کرده‌ام که اتمسفر و تاریخی که ما در آن زندگی می‌کنیم، تاریخی است که جنگ، جنگ رسانه است. هیچکس بیکار نمی‌نشیند، دشمن من بیکار نمی‌نشیند و انواع و اقسام ترفندهای رسانه‌ای را به کار می‌گیرد برای اینکه من و تفکرم یا آنکه محبوب من است را تحت‌الشعاع قرار دهد. در این جنگ رسانه‌ای باید تلاش کنیم با حفظ قواعد جوانمردی عقب نیفتیم.

وی اضافه کرد: جای هیچکس نیستم که بخواهم برای او تصمیم بگیرم کمااینکه دوست ندارم کسی به جای من فکر کند و تصمیم بگیرد. معتقدم همانطور که در قرآن آمده و جز فرهنگی است که بزرگترها به ما دائما تذکر داده‌اند؛ عزت و ذلت انسان‌ها دست خودشان است.

انوش معظمی با صحبت از انتخاب مردم و احترام به این انتخاب در پایان گفت: مردم ما، مردم باهوشی هستند. مردم ما فرمول محبوبیت و مقبولیت را می‌دانند. تفاوت کار کردن با ادای کار کردن را می‌دانند. من دوست می‌دارم در نهایت مردم خودشان اننتخاب کنند. وقتی برخورد مردم با پیکر پاک این شهدا در خیابان‌ها دیدیم، یا حتی در مورد تشییع حاج قاسم و امثالهم، انتخاب مردم مشخص می‌شود و حرفی باقی نمی‌ماند. دیگر هر کس کبک باشد و سرش را در برف فرو کرده باشد، ضامن او من نیستم. علاقه‌ای ندارم برای کسی فرمول تعیین کنم. انسان‌ها خودشان عقل، شعور و علم دارند و با توجه به یافته‌های خودشان تصمیم می‌گیرند. من دوست ندارم کسی به جای من فکر کند. خودم فکر می‌کنم.