گروه رادیو و تلویزیون هنرآنلاین: خیلی وقت است که تلویزیون در حوزه برنامه‌ سازی کودک مرجعیت خودش را از دست داده است. سالهای طلایی تلویزیون در دهه‌های 60 و 70 و 80 یادآور روزهای خاطره‌انگیز برای کودکانی است که برنامه‌های تفریحی و جذابی را از تلویزیون تماشا می‌کردند. حالا بیش از دو دهه است که دیگر خبری از برنامه‌های جذاب در تلویزیون نیست و حتی در چند سال اخیر رسما برنامه‌سازان سیاسی و برنامه‌های گفت‌وگو محور جای برنامه‌های سرگرم کننده برای کودکان را گرفته و چهره‌های مطرحی همچون داریوش فرضیایی یا عمو پورنگ و یا عمو‌های فیتیله‌ای دیگر در تلویزیون امکان کار کردن ندارند. در چنین شرایطی که اوضاع تولید برنامه در صدا و سیما هر روز بحرانی‌تر می‌شود نمایش خانگی با ساخت و پخش آثار متنوع در حوزه کودک و نوجوان توانسته است مخاطبان بسیاری را جذب کند.  فیلیمو که تا پیش از این هم سریال‌های کودک از جمله نارگیل و دیو و ماه پیشونی را برای کودکان پخش کرده بود حالا با ساخت و پخش سریال پیکولو مخاطبان کودک را جذب نمایش خانگی کرده و خانواده‌ها فرصت بیشتری را برای آموزش و سرگرمی کودکانشان پیدا کردند.  پیکولو که داستانی آموزنده دارد با استفاده از تکنیک‌های کامپیوتری و استفاده از عروسک‌های جذاب در هر قسمت سعی می‌کند مباحث آموزشی را به کودکان بیاموزد و از این حیث می‌توان پیکولو را به عنوان یک اثر موفق در حوزه سریال‌سازی و برنامه‌سازی کودکان دانست.  در روزگاری که برنامه سازی از طریق سازمان صدا و سیما تبدیل به یک فرصت از دست رفته برای برنامه‌سازان موفق تلویزیونی است نمایش خانگی با ساخت و پخش برنامه‌های مفرح ثابت کرد هنوز هم مرجع مناسبی برای تماشای آثار جذاب است و برنامه‌سازان می‌توانند در غیاب وظایف ذاتی تلویزیون و کم کاری مدیران تلویزیون در تولید محتوای مناسب وارد عرصه ساخت برنامه در نمایش خانگی شوند تا باز هم خاطرات خوش گذشته را بتوانند با کودکان امروز نیز شریک شوند.