به گزارش هنرآنلاین به نقل از ایسنا، صحبت هایی پیرامون تلاش چند کمپانی بزرگ از جمله آمازون برای خرید کمپانی «MGM» چندی پیش مطرح شده بود اما منابع هالیوودی تائید کرده اند علاقه آمازون برای خرید این استودیو وارد مرحله جدیدی شده و هزینه ۷ تا ۱۰ میلیارد دلاری را برای این کار در نظر گرفته است.
مدیران کمپانی «MGM» که از اواخر سال گذشته مشغول یافتن یک خریدار هستند، در حال بررسی پیشنهادات است و گفته می شود قیمت ۹ میلیارد دلاری را برای این استودیو بزرگ و قدیمی فیلمسازی در نظر گرفته اند در حالی که برخی دیگر قیمت آن را ۵ میلیارد دلار اعلام کرده اند.
آمازون در حال حاضر دارای بیش از ۲۰۰ میلیون عضو پرایم از سراسر جهان است و در سال گذشته ۱۷۵ میلیون نفر از این اعضاء از محتوای نمایش آنلاین استفاده کرده اند و این کمپانی در تلاش است با خرید مجموعه بزرگ فیلم ها و سریال های کمپانی «MGM»، این بخش از فعالیت خود را توسعه دهد.
«مترو گلدن مایر» (MGM) مدعی است یکی از بزرگترین مجموعه های فیلم و سریال را در جهان در اختیار دارد و در فهرست ۴ هزار فیلم این استودیو، سری فیلم هایی معروفی چون «جیمز باند»، «هابیت»، «راکی»، «روبوکاپ» و «پلنگ صورتی» در کنار فیلم هایی چون «سکوت بره ها»، «هفت شگفت انگیز» و «چهار عروسی و یک تدفین» دیده می شود.
همچنین این استودیو حق پخش ۱۷ هزار قسمت از مجموعه های تلویزیونی از جمله «وایکینگ ها»، «فارگو»، «قصه ندیمه»، «شهرت»، «گلادیاتورهای آمریکایی»، «استارگیت» و ... را در اختیار دارد.
بخش رسانه و سرگرمی تنها بخشی کوچک از امپراتوری بزرگ آمازون است و این کمپانی در سال گذشته ۱۱ میلیارد دلار برای خرید فیلم، سریال و موسیقی برای سرویس های پرایم و نمایش آنلاین خود هزینه کرده است که ۴۰ درصد از سال گذشته آن بیشتر است.