به گزارش هنرآنلاین، ساناز ارجمند، عکاس ایرانی متولد ۱۳۶۸ دارای لیسانس عکاسی و فوق‌لیسانس MBA است و از سال 1389 کار حرفه‌ای خود را با تمرکز بر روایت‌های پیچیده و متنوع زادگاه خود ایران، آغاز کرد. عشق عمیق او به هنر عکاسی به مرور زمان به ابزاری برای برقراری ارتباط عمیق با سوژه‌هایش تبدیل شد. او با دیدگاهی دقیق و هنری، تصاویری می‌آفریند که لحظات نادیده و پنهان زندگی را به نمایش می‌گذارد.

همچنین آثار ساناز ارجمند به هشتمین دوره‌‌Alternative Film Festival  که با نام (Altff) شناخته می‌شود در کشور کانادا راه یافت. پیش از این و در نخستین گام از حضور این مجموعه عکس‌ها، این مجموعه در سپتامبر ۲۰۲۴ (شهریور 1403) به هشتمین دوره‌ی Toronto Nollywood International Film Festival  که یک جشنواره‌ی مورد تأیید آکادمی جوایز سینمایی کانادا (اسکار کانادا) به‌حساب می‌آید، راه یافته و توانسته، نامزد دریافت جایزه بهترین عکاسی شود.

ارجمند، در طول چند سال گذشته موقعیت خود را به عنوان عکاس و فیلم‌بردار حرفه‌ای در جامعه‌ی هنری ایران تثبیت کرده است. مجموعه‌ی جدید عکس‌های ساناز ارجمند در دوره‌ی اخیر Alternative Film Festival  که از اول اکتبر 2024 (10 مهر ماه 1403) برگزار شده، توانسته نامزدی بهترین عکاسی را برای این هنرمند به ارمغان بی‌آورد.

در بخشی از استیتمنت نمایشگاه «آن‌ها که کمتر می‌شناسیم» آمده: «مجموعه عکس، نقاشی «آن‌ها که کمتر می شناسیم» سفری است به قلب روستاهای ایران، جایی که زنان و کودکان، با وجود نقش‌های برجسته‌شان، کمتر دیده و شنیده می‌شوند. زنانی که با دستانی پُر از خاطره و چشمانی سرشار از قصه، روزها را در میان هیاهوی خاموش طبیعت می‌گذرانند، و کودکانی که در سایه آن‌ها بزرگ می‌شوند. در این مجموعه، تلاش کرده‌ام داستان‌های ناگفته‌ای را روایت کنم که در زندگی این مردمان جریان دارد؛ داستان‌هایی که شاید در هیاهوی زندگی مدرن شهری گم شده‌اند، اما در خالص‌ترین شکل خود، همچنان زنده و پرتوانند. این مجموعه شما را به جایی می‌برد که زندگی، در خالص‌ترین و بی‌پیرایه‌ترین شکل خود جاری است. هر لحظه از زندگی روزمره در آن، پر از شگفتی‌های پنهان است؛ شگفتی‌هایی که نه در ناپایداری، بلکه در تاب‌آوری و پایداری این زنان و کودکان نهفته است. هر تصویر، ادای احترامی است به این روحیه پایدار و زندگی جاری در دل ساده‌ترین لحظات.»

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از آثار این نمایشگاه از روز جمعه، 27 مهر تا سه‌شنبه، 8 آبان در گالری ثالث حضور یابند. گالری ثالث هر روز از ساعت 10:00 تا 22:00 و روزهای جمعه از ساعت 16:00 تا 22:00 میزبان مخاطبان است.

نشانی گالری: هفت‌تیر، زیر پل کریم‌خان، بین خیابان ایرانشهر و ماه شهر