به گزارش هنرآنلاین، حجت امانی نقاش و استاد دانشگاه، به عنوان میهمان ویژه این فستیوال به اجرای اثر نقاشی خواهد پرداخت. همچنین دانشگاه هنرهای دراماتیک نیدا در لیتوانیا به عنوان حامی میزبان حجت امانی و آثارش خواهد شد. او قرار است مجموعه ای از نقاشی های خود را که با ترکیب مواد شکل گرفته اند در این فستیوال به نمایش بگذارد.

حجت امانی پیش از این در فستیوال های هنری معتبری در دنیا از جمله : ویدئو آرت آتن ، هنر معاصر کلمبو، هنر معاصر سیدنی ، هنر محیطی نپال و مجیک آو پرشیا لندن شرکت داشته است همچنین تا کنون بیش از ۷۰ نمایشگاه گروهی و انفرادی در سراسر دنیا برپا کرده است که مورد توجه منتقدان هنری مشهوری از جمله؛ ادوارد لوسی اسمیت، جری سالتز، کرین فوون هوو ، دومینیک تینو و ایگناس کازاکویچ و ... قرار گرفته است.

امانی در مقطعی از فعالیت هنری خود، تمرکزش را از هنرهای سنتی به سمت هنرهای جدید برد؛ تا جایی که مجله «آرت رادار» آمریکا درباره اش نوشت: «او هنرمندی چندوجهی است که با مدیا های گوناگون کار می کند؛ خواه نقاشی یا عکاسی یا خوشنویسی و گاه ترکیب آنها. کارهایش برای مخاطبان قابل شناسایی و دارای هویت ایرانی اند و برخلاف بسیاری از هم نسلانش با نگاهی مثبت به فرهنگ ایرانی می نگرد». آثار او که در مرز نقاشی، عکاسی، تصویرسازی و چیدمان ایستاده اند، گاه با هنر محیطی همپوشانی دارند، گاه با پرفورمنس. روش هنری او را هم «پروسس آرت» و «پسانئوپاپ» نام گذاری کرده اند.

حجت امانی، در حوزه خوشنویسی نیز شناخته شده است . این فارغ‌التحصیل انجمن خوشنویسان ایران ،مراحل فوق‌ممتاز را نزد استاد معین‌الکتاب اصفهانی و ابوالوفا حسینی گذرانده است.سال ۱۳۹۹،به پیشنهاد این هنرمند نقاش و خوشنویس، «خط تعلیق» به‌عنوان میراث ناملموس برای همه ایرانیان در وزارت میراث ‌فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری به ثبت ملی رسید. "احیاگر خط تعلیق "، متولد لرستان و دارای دکتری تخصصی تاریخ هنر اسلامی (خاورمیانه) است.