به گزارش هنرآنلاین، این دوره که در راستای برنامه‌­های راهبردی انجمن سینمای جوانان ایران، برای بازه زمانی 6 ماهه و در سه گام آموزشی برنامه‌ریزی شده، به منظور استعدادیابی، آموزش حرفه‌ای و جذب نیروی متخصص حوزه عکاسی به بازار کار، طراحی و تدوین شده است.

240 ساعت آموزش تئوری، عملی و کارگاه تخصصی است که در مدت 6 ماه در سه گام ­(هر گام 2 ماه)، هفته‌ای سه جلسه حضوری و مجازی ارائه می­‌گردد و در پایان دوره نیز، هنرجویان با انتخاب شاخه مورد علاقه­ خود از بین شاخه­‌های عکاسی، به مدت یک ماه فرصت خواهند داشت تا زیر نظر استاد اصلی دوره، پروژه پایانی خود را برای دریافت گواهی‌نامه ارائه کنند.

آموزش‌­های تخصصی این دوره شامل موارد زیر خواهد بود:

آموزش فنی و تئوریک عکاسی پایه تا پیشرفته

عناصر بصری تصویر و معانی دیداری

نور و کارکردهای تخصصی آن در عکاسی

شاخه‌­ها و گرایش‌­های عکاسی

درک مفهوم خلاقیت در عکاسی و استفاده از خلاقیت در ایده­‌پردازی

روش­‌های ادیت عکس در نرم افزار فتوشاپ

روش­‌های نقد و تحلیل عکس

جنبش‌­های عکاسی

روش‌­های عرضه و نمایش عکس

تولید مجموعه عکس

کارگاه­‌های تخصصی در شاخه‌­های عکاسی

انجام پروژه­ی پایانی در یکی از شاخه­‌های عکاسی

زمان­‌بندی شروع و پایان دوره­ جامع عکاسی

از تمامی پروژه­‌های پایانی هنرجویان نمایشگاه مجازی عکس برگزار می‌­شود و دفاتر که متقاضی برگزاری نمایشگاه حضوری در گالری عکس انجمن سینمای جوانان ایران در ستاد مرکزی هستند می­‌توانند درخواست خود را به معاونت آموزش ارسال کنند، همچنین برترین پروژه‌­های عکاسی شده هنرجویان به آژانس عکس ایران معرفی می‌­شوند.

در گام اول، درس «عکاسی پایه» دو جلسه در هفته برگزار می­‌شود و درس «مبانی هنرهای تجسمی و خلاقیت»، یک جلسه در هفته، که دو جلسه آن در گام دوم به اتمام می‌رسد.

گام دوم نیز دروس «شاخه‌­های عکاسی»، «کارگاه نور» و «لابراتوار دیجیتال» هر کدام در یک جلسه در هفته و همچنین «کارگاه­ شاخه­‌های عکاسی 1، 2 و 3» در خارج از دفتر، با حضور مربی اصلی اما توسط استاد کارگاه­ شاخه‌­های عکاسی برگزار می‌­گردد.

در گام سوم نیز دروس «عرضه و نمایش عکس» و «جنبش­‌های عکاسی» به دلیل تکالیف عملی، یک هفته در میان تشکیل و دروس «تجزیه، تحلیل و نقد عکس» و «کارگاه عکاسی» هر هفته یک جلسه برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان جهت شرکت در آزمون ورودی «دوره جامع عکاسی» و اطلاع از محل آزمون با دفاتر انجمن سینمای جوانان شهر خود تماس حاصل فرمایند.