به گزارش هنرآنلاین، بیستمین دوره‌ حراج تهران ویژه «هنر مدرن و معاصر ایران» از ۱۳ تا ۱۵ تیرماه برگزار می‌شود؛ نمایشگاه این رویداد از امروز-چهارشنبه-۱۳ تیرماه- تا پنجشنبه-۱۴ تیرماه- ساعت ۱۱ تا ۲۱ در هتل پارسیان آزادی تهران برپاست.

مراسم این دوره از حراج تهران جمعه-۱۵ تیرماه- با اجرای حسین پاکدل در هتل پارسیان آزادی برگزار می‌شود.

در بیستمین دوره‌ حراج تهران ۱۱۶ اثر در حوزه‌های نقاشی، نقاشیخط، عکس و حجم از هنرمندان پیشکسوت و جوان ارائه شده است و در این میان آثار هنرمندان پیشکسوت و فقید همچون جلیل رسولی، فریده لاشایی، محمدعلی ترقی‌جاه، کامبیز درم‌بخش، واحد خاکدان، آیدین آغداشلو، امیرعلی جوادیان، یعقوب امدادیان، نصرالله افجه‌ای، محمود زنده‌رودی، کوروش شیشه‌گران، سیراک ملکونیان، صادق ادهم،ابوالقاسم سعیدی، ژازه تباتبایی و رضا درخشانی به چشم می‌خورد.

حراج1

در این دوره از حراج تهران، آثار «پایان یک دوران از مجموعه خاطرات انهدام» آیدین آغداشلو، «شماره‌های سیاه روی سفید» فرهاد مشیری و اثر «بدون عنوان» محمد احصایی با کمینه ۱۰ میلیارد و بیشینه ۱۲ میلیارد تومان ارایه شدند که گران‌ترین آثار این رویداد هستند.

همچنین در بیستمین حراج تهران از هنرمندان؛ رضا درخشانی، ژازه تباتبایی، فریده لاشایی و واحد خاکدان هر کدام ۲ اثر ارایه شده است؛ آثار رضا درخشانی در مجموع با بیشینه ۱۲ میلیارد تومان در این حراج عرضه شده است که «بدون‌ عنوان» ترکیب ‌مواد روی بوم با برآورد قیمت ۳ تا ۴ میلیارد تومان و «شکار باران» ترکیب‌ مواد روی بوم، سه‌لته‌ای با برآورد قیمت ۷ تا ۸ میلیارد تومان از آثار درخشانی هستند.

آثار ژازه تباتبایی؛ «کبابی» رنگ‌ روغن روی گونی با برآورد قیمت ۳ تا ۴ میلیارد تومان و «بدون‌ عنوان» حجم، فلز، تک‌نسخه با برآورد قیمت ۶ تا ۷ میلیارد تومان در مجموع دارای بیشینه ۱۱ میلیارد تومان هستند.

حراج2

آثار «بدون‌ عنوان» رنگ‌ روغن روی بوم، دولته‌ای فریده لاشایی با برآورد قیمت ۵ تا ۶ میلیارد تومان و «بدون‌ عنوان» رنگ‌ روغن، پاستل و مداد روی بوم با برآورد قیمت ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تا ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ارایه شده است که در مجموع دارای بیشینه ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هستند.

آثار واحد خاکدان؛ «سفر» رنگ‌ روغن روی بوم با برآورد قیمت ۴ تا ۵ میلیارد تومان و «موش‌های دخمه» رنگ‌ روغن روی بوم با برآورد قیمت ۲ تا ۳ میلیارد تومان در مجموع با بیشینه ۸ میلیارد تومان در بیستمین حراج تهران عرضه شده است.

حراج3

براساس اعلام حراج تهران، قیمت نهایی فروش شامل قیمت برنده مزایده به علاوه ۱۰ درصد حق الزحمه حراج‌گزار است.

 

نوزدهمین دوره حراج تهران ویژه «هنر کلاسیک و مدرن ایران» بهمن ماه سال گذشته با فروش ۲۴۱ میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان برگزار شد و در این حراج سه اثر سهراب سپهری در مجموع با فروش ۳۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رکورد دیگری را در این رویداد به ثبت رساند.

مجموعه حراج تهران سال ۱۳۹۱ به صورت نهادی مستقل و خصوصی شکل گرفت. این حراج معرفی بهترین نمونه‌های هنر مدرن و معاصر ایران، از هنرمندان پیشگام و نام آشنا گرفته تا جوانان، به مجموعه‌داران هنری و مخاطبان جهانی را هدف اصلی خود قرار داده است. تقویت بازار داخلی هنر که زمینه و بستر اصلی بازار جهانی است، از دیگر اهداف حراج تهران است.