مهرزاد ارشدی از عکاسان پیشکسوت دفاع مقدس، در گفت‌وگو با هنرآنلاین در رابطه با دلیل شرکتش در انتخابات بیان کرد: من یک ایرانی هستم و کشورم را دوست دارم و قطعا این نقطه نظر همه ایرانی‌هاست که دوست دارند در سرنوشت کشورشان دخیل باشند.

ارشدی ادامه داد: اینجا سرزمین مادری ماست و ما برای این کشور خصوصا در چهل سال گذشته انگیزه بیشتری برای حضور در کارهای جمعی داریم. سال‌هایی بود که در این کشور جنگ بود و بهترین فرزندان این مرز و بوم  دفاع کردند و نگذاشتند کشور به دست دشمن بیافتد. امروز شرکت در انتخابات کمترین کاری است که می‌توان انجام داد.

این عکاس باسابقه در رابطه با  این که چه چیزی موجب افزایش مشارکت در انتخابات کشور می‌شود، گفت: کشور ما در شرایط خاصی است. چهل سال است که در مبارزه مستقیم با استعمار، استکبار و سلطه ابرقدرت‌ها ایستادگی کردیم و همین هم موجب نارسایی‌هایی در کشور شده است. اگر ما می‌خواستیم همچون رژیم گذشته ایران سکوت کنیم و فقط به خوردن و پوشیدن اکتفا کنیم، شاید بسیاری از مشکلات امروز را نداشتیم اما استقلال کشور و هویت ایرانی را نداشتیم. امروز هویت ایرانی در دنیا، به عنوان یک هویت مستقل، سرافراز و قوی و تصمیم‌ساز جهانی است. این نتیجه ایستادگی در برابر دنیای غرب و استکبار است.

ارشدی افزود: کاری که اکنون مسئولان می‌توانند انجام دهند این است که صداقت داشته باشند و کارهایی که در توانشان است را بیان کنند. این صداقت مهم است؛ خصوصا با نسل جوان که جویای این هستند که در کشور خودشان خوب زندگی کنند و چشمشان به کشورهای دیگر نباشد. باید هم به جوانان بها داد و هم از تجارب پیشکسوتان استفاده کنیم که با چهل سال مقاومت و پایداری جانانه در تمام عرصه‌ها کشور ما را به این جایگاه  رساندند.

این عکاس در پایان به اهمیت مشارکت در انتخابات اشاره و بیان کرد: اولین چیزی که افزایش مشارکت به دنبال دارد، نشاط و غرور ملی است. وقتی می‌بینیم که تمام اقشار جامعه در انتخابات شرکت می‌کنند، موجب می‌شود جامعه حس کند زنده است تصمیمش موثر است. علاوه بر آن، موجب می‌شود که دولتمردان ما برای انجام کارهای خود پشتوانه قوی داشته باشند و هم این که بدانند قشر عظیمی به نام ملت مطالبه‌گر آن‌ها هستند. این حضور نشان می‌دهد که مسئولین باید پاسخگو باشند و قطعا در راهبرد و توسعه کشور موثر است.