به گزارش هنرآنلاین، محمود کلاری چهره شناخته‌شده سینمای ایران از جمله اعضای هیات داوران بخش عکس نخستین جشنواره «فیلم و عکس با انرژی» است.

وی درباره ارزیابی خود از تاثیرگذاری این رویداد فرهنگی و هنری، یادآور شد: با توجه به اینکه قبلا چنین تجربه ای را پشت سر نگذاشته‌ایم و دوره اول جشنواره «فیلم و عکس با انرژی» برگزار می شود، باید بعد از برگزاری این رویداد تاثیرگذاری آن را بررسی کنیم. باید ببینیم چگونه عرصه پخش و مشاهده آثار ارسالی فراهم می شود و تا چه حد مورد استقبال قرار می گیرد و مخاطبان چگونه جشنواره را ارزیابی می‌کنند. تاثیر جشنواره در آن زمان قابل ارزیابی‌تر خواهد بود.

کلاری درباره ارزیابی خود از سطح کیفی آثاری که در نخستین جشنواره «فیلم و عکس با انرژی» حضور پیدا می‌کنند، اظهار کرد: طبیعی است انتظار داشته باشیم با کارهایی روبه‌رو شویم که از نظر ساختار، اجرا، دید هنری و نگاه جستجوگر بر حسب محتوا و مضمون جشنواره یعنی انرژی، ما را تحت تاثیر قرار دهد. هر جشنواره‌ای سعی دارد آثاری را به مخاطب معرفی کند که دارای اهمیت و پتانسیل قابل توجه‌تری هستند. امیدواریم هنرمندان و دست اندرکارانی که کارهای مختلف در این زمینه ارسال می کنند نمونه‌هایی را پیش روی ما قرار دهند که ما را تحت تاثیر قرار دهد و حتی شگفت‌زده کند.

این هنرمند با سابقه درباره معیارهای مدنظر برای ارزیابی آثار جشنواره «فیلم و عکس با انرژی»، توضیح داد: طبیعی است که در آثار پیش از هر چیزی باید به موضوع انرژی و موارد مرتبط با شکل‌های مصرفی و به‌کارگیری آن، توجه شود. به عنوان داور این نکته مدنظرمان خواهد بود. پرداختن صریح و موثر به مضمون، جذابیت ساختار جنبه‌های بصری فیلم و عکس، بار و زمینه هنرمندانه آثار، از جمله ویژگی‌هایی است که در ارزیابی آثار مورد توجه قرار می‌گیرد.

جشنواره «فیلم و عکس با انرژی» با حمایت و همراهی «پویش با انرژی» برگزار می‌‍شود و جوایز ارزنده‌ای نیز برای آثار برگزیده در نظر گرفته شده است.

مهلت ارسال آثار به جشنواره «فیلم و عکس با انرژی» از ۲۸ خرداد شروع شده و تا ۱۰ مرداد ادامه دارد.

علاقه مندان می‌توانند برای ارسال اثر به سایت این جشنواره به آدرس www.baenergy-festival.ir مراجعه کنند.