به گزارش هنرآنلاین، جشنواره بین‌المللی سرامیک «توراندخت» از روز 11 تا 16 خردادماه در گالری زرنا برگزار خواهد شد. برگزارکننده این جشنواره بین‌المللی، بنیاد «توراندخت عمرانی‌فر» است که هر ساله به کوشش دکتر آریا عمرانی‌فر (فرزند  توراندخت عمرانی‌فر) برگزار می‌شود.

فهرست هنرمندانی که در این دوره از جشنواره شرکت دارند، به این شرح است:

بهناز گرمزنژاد، مژگان قنبری، فاطمه چمنیان، فاطمه مولوی‌پور، مژگان محمدی مزینانی، سهیلا کاویانی، هانیه محبوبی، اعظم والی‌زاده، فاطمه رضایی، سیما اهلی، بیتا قریب، مهدیه نیلوفر، محبوبه رسولی‌نژاد، معصومه کریمی، مائده‌سادات حبیبی‌فر، فاطمه‌سادات ابراهیم‌زاده،کیانا عزیزمحمدی، الهه دهقان، مائده نجف‌زاده، سمانه عسگرنژاد، عاطفه سوخته‌گرایی، عطیه اسدآبادی، وحیده جباری امیردیزج.

این هنرمندان از شهرهای تهران،کرمان،گلستان، زنجان، مازندران، البرز، قم، خوزستان، اصفهان، فارس، لرستان، مرکزی، تبریز و سایر شهرها در جشنواره شرکت کرده‌اند.

توراندخت

جشنواره بین‌المللی سفال و سرامیک «توراندخت»،که در سطح کشور برگزار می‌شود، با بخش‌های متنوعی مانند برگزاری نشست‌های پژوهشی، ورک‌شاپ‌های تخصصی سفال و سرامیک و نمایشگاه‌های جنبی در حوزه سفال و سرامیک میزبان دوستداران هنرهای تجسمی خواهد بود. در شهر تهران،گالری زرنا به مدیریت استاد زهرا رسول‌زاده، میزبان آثار اساتید و برگزیدگان این جشنواره هنری است.

این جشنواره، بزرگ‌ترین رویداد ویژه زنان پس از انقلاب 57 است که در نخستین دوره برگزاری آن، با استقبال کم‌نظیر هنرمندان داخلی و خارجی کشور روبه‌رو شد. این رویداد به ابتکار بنیاد توراندخت و با مشارکت و همکاری دانشگاه‌ها و مراکز معتبر فرهنگی و هنری کشور از دی‌ماه سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است.

گفتنی است آیین گشایش نمایشگاه «توراندخت» روز جمعه 11 خردادماه ساعت ١۶ برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه بین ساعت ١۶ تا ١۹ از این نمایشگاه در گالری زرنا به نشانی خیابان انقلاب، بین خیابان وصال و دانشگاه تهران،کوچه اسکو، پلاک 10، طبقه دوم بازدید بکنند.