گروه تجسمی خبرگزاری هنر ایران: طراح پوستر خلیج فارس گفت: اهمیت گرافیک در زندگی ما انکارناپذیر است و پوستر یکی از محصولات این رشته است که حاوی پیامی مشخص برای مخاطبان مشخص است.

فاطمه حسینی، گرافیست و طراح در گفتگو با هنرآنلاین درباره پوستر خلیج فارس که در برج آزادی رونمایی شد گفت:

وی با اشاره به نحوه طراحی پوستر ملی خلیج فارس افزود: سفارش اثر را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داد و من پس از یک هفته این پوستر را طراحی کردم. ابتدا مطالعه‌ای پیرامون «روز ملی خلیج فارس» انجام دادم و پس از آن اتود کار را براساس المان‌های استخراج شده طراحی کردم.

این طراح و گرافیست ادامه داد: باید از آقای خراسانی‌زاده مدیر اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکر کنم که در مناسبت‌های ملی-میهنی از توانایی طراحان جوان استفاده می‌کنند و با سفارش اثر، جایگاه هنر را در تبلیغ و ترویج فرهنگ ایرانی-اسلامی نمایان می‌سازند.

حسینی با بیان اینکه دریا برای اهالی بندر و ساکنین خلیج فارس، سراسر زندگی است، گفت: هرآنچه که خانواده‌ها در زندگی خود دارند از همین دریاست، دریایی که نامی جاودان دارد، خلیج همیشه فارس.

وی تاکید کرد: عناصر به کار رفته در طراحی این پوستر بر همین اساس انتخاب شد و هرآنچه زندگی را تداعی می‌کند در آن نمایش داده شد: خانواده، پرچم، موجودات دریایی، کشتی، قایق و عناصر گردشگری که برای مخاطبان غیر ایرانی نیز دیدن آن تداعی‌گر خلیج فارس است.

حسینی ادامه داد: ۱۰ اردیبهشت روز جشن خلیج فارس است و پوستر نمایانگر نشاط جشن ملی برای ایرانی‌هاست.

وی با اشاره به سابقه طراحی پوستر با موضوع خلیج فارس گفت: جشنواره پوستر خلیج فارس چند دوره برگزار شد و مجموعه آثار این جشنواره سالیان سال از سوی مخاطبان ایرانی داخل و خارج از کشور مورد استفاده قرار گرفته است.

این گرافیست جوان در ادامه تصریح کرد: هنر، در دنیای امروز تبدیل به رسانه‌ای جهان شمول شده است و با توجه به هجمه‌های سیاسی در رسانه‌های جهانی، پدافند غیرعامل نیازمند هنرمندانی است تا بتوانند محتوای مناسبی را در اختیار افسران جنگ نرم قرار دهند و با هرگونه هجمه رسانه‌ای در برابر منافع ملی و میهنی مقابله نمایند.

حسینی ادامه داد: هنرمندان ایرانی به این درک رسیده‌اند که در مسائل مختلف ملی و میهنی، واکنش نشان داده و مخاطبان را آگاه سازند و این آگاهی، باعث ایستادگی در برابر هرگونه تجاوز به تاریخ این آب و خاک است، نمونه این ایستادگی را در «وعده صادق» مشاهده کردیم.