به گزارش هنرآنلاین، در این کتاب آمده است: آنچه امروزه برای متخصصان ارتباطات و حوزه مطالعات رسانهای بسیار مهم و حیاتی است اهمیت پدیده کروناویروس به عنوان یک اصل بنیادی در تغییر سبک زندگی انسان معاصر است، به گونهای که میتواند صدر بسیاری از جریانهای اطلاعاتی، تخصصی، علمی و پژوهشی رسانههای دنیا باشد. به عبارتی، این همهگیری آسیبزا روی همه مناسبتهای جهانی، بهویژه رسانههای ارتباطی، تأثیری شگرف داشته که میتوان گفت حوزه ارتباطات و رسانهها را به دو بخش پیش و پس از کرونا تقسیم کرده است، و باید اذعان کرد که بستر اغلب رسانهها، پس از این همهگیری با پیش از آن بسیار متفاوت است. در این مجموعه با مقالهها و نوشتارهایی آشنا میشوید که این پدیده همهگیر را از دیدگاه و بینشهای کمّی و کیفی به واکاوی و وارسی گذاشته است.
کتاب حاضر شامل مقالات مختلفی بدین شرح است:
-مقدمه دبیر علمی / غلامرضا آذری
ـ نقش تحولساز رسانههای جمعی شبکههای اجتماعی در دوره اپیدمی کرونا درجامعه /نصرالله جهانگرد
ـ بررسی تأثیرکرونا در هنرـ صنعت ـ رسانه بازیهای رایانهای/ بهروزمینایی
ـ تحول در آموزش دانشگاهی مبتنی بررسانههای دیجیتال درعصرکرونا/ یونس سخاوت
ـ استفاده از ظرفیتهای انیمیشن برای آگاهیبخشی جامعه، در ایام کرونا /سیدعلیرضاگلپایگانی
ـ تأثیر طنز در آموزش مجازی هنربرای کودکان دردوران همهگیری کرونا/ ساراوالانیا
ـ تحلیل ظرفیتهای اینستاگرام درتوسعۀ بازارآثار هنری دردوران محدودیتهای ناشی از همهگیری کوویدـ۱۹/ پرنازگودرزپروری
ـ مشکلات آموزش مجازی درمدارس: ناشی ازپاندمی کرونا/ ساراعابدینی
ـ نقش هنرمندان درآگاهیسازی اجتماعی؛ تطبیق دو دورۀ آنالوگ و دیجیتال/ عسل ناجیان
ـ تأثیر شیوع جهانی کوویدـ ۱۹ براستفاده هنرمندان ایرانی از اینستاگرام؛ مطالعه موردی صفحه «دستسازههای شینا»/ نفیسه لاله
ـ نقش فناوریهای ارتباطی درسلامت فردی عصرکرونا/ نسرین سیدابوالقاسم خان
«هماندیشی هنر و رسانههای ارتباطی در عصر کرونا» به همت پژوهشکده هنر و گروه تخصصی چندرسانهای فرهنگستان هنر و با دبیری علمی غلامرضا آذری در بهار سال ۱۴۰۰ برگزار شد.
علاقهمندان برای تهیه کتاب میتوانند به روشهای زیر اقدام کنند:
خرید حضوری: تهران. خیابان ولیعصر. بالاتر از تقاطع امام خمینی. نبش کوچه حسن سخنور. شماره ۲۹.
خرید غیرحضوری:
سفارش از طریق تارنمای پژوهشکده به نشانی aria. honar.ac.ir
سفارش تلفنی ۹۲-۶۶۹۵۶۱۹۰-۰۲۱ داخلی ۱۲۱