به گزارش هنرآنلاین، فلاحفر گفت: نمایشگاه «مُ خاطره» چیدمان ۹ اثر در ابعاد ۱۲۰ در ۱۸۰ همراه با یک پژوهش متنی است. عکسهای این نمایشگاه از روی نگاتیوهایی که در اثر گذشت زمان و شرایط طبیعی تغییر شکل دادهاند چاپ شدهاند.
او افزود: نگاتیوهایی که در زلزله سال ۱۳۸۲ از ارگ تاریخی بم گرفته شده و توامان به یک روایت همسو از مفهوم زمان و زیبائی در دو مقیاس پرداخته است. آنچه در این نمایشگاه به نمایش درآمده به نوعی ثبات معنای شکوه و زیبایی است که با وجود تغییرات در هر دو شیء همچنان باقی است.
این عکاس ادامه داد: در زلزله بم فضای اندوه سنگینی حکمفرما بود و طبیعتاً همه عکاسهای خبری و مطبوعاتی تلاش میکردند عمق فاجعه را منعکس کنند. اما من در ناخودآگاه خودم و حسب تخصص و علاقهای که در حفاظت ابنیه تاریخی دارم، همچنان ارگ بم را باشکوه میدیدم و همین موضوع باعث شد که به جای تلخی، موضوع را در تداوم حیات و امیدواری ببینم.
او افزود: حتی در یادداشتی بر خلاف نظرات متعدد آن روزها، به جای بحث تکراری درباره خراب شدن ارگ تاریخی بم، به زندگی و هویت باقی مانده آن اشاره کردم و فرصتهایی که برای باستانشناسی پیش آمده بود. امکان مهار زلزله وجود نداشت، پس رخدادی که بر ارگ بم رفت، ناگزیر بود و بخشی از روند تاریخی اثر. البته همچنان باشکوه و زیبا. وقتی بعد از حدود ۱۸ سال نگاتیوهای آن روز را پیدا کردم متوجه این شباهتها با سیر تغییرات نگاتیوها شدم. هر دو دچار بایدهای مرور زمان شده بودند و هر دو همچنان تعریف جدیدی از زیبایی را ارائه میدادند. فرصتی پیدا کردم تا با این دو مصداقی که از قضا به هم مرتبط بودند، به دو معنای زمان و زیبایی بپردازم. برای این نمایشگاه یک قطعه موسیقی توسط محمد نصرتی ساخته شده است.
نمایشگاه «مُـ خاطره» تا ۲۴ تیر ماه در گالری یافته واقع در دروس، خیابان یارمحمدی، بن بست طالقانی، پلاک ۸ میزبان علاقهمندان خواهد بود.
سعید فلاح فر، شاعر، نقاش، عکاس و منتقد هنرهای تجسمی است. او تاکنون آثارش را در قالب نمایشگاه گروهی و انفرادی متعددی از جمله «خاک و فیروزه»، «دیدار»، «فیلها»، «جایی که هیچ ع/کس نیست» به نمایش گذاشته است.