به گزارش هنرآنلاین، نشست مشترک معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش در دفتر معاونت متوسطه وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.
در این جلسه که به منظور توسعه آموزش هنر در وزارت آموزش و پرورش و تعامل منسجمتر بین دو وزارتخانه در حوزه آموزشهای مهارتی شاخه کاردانش و هنرستانهای هنرهای زیبا برگزارشد، سید مجتبی حسینی؛ معاون امور هنری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: جلسه امروز ماحصل گفتگوهای دامنهدار دفتر آموزش و توسعه فعالیتهای فرهنگی و هنری معاونت امور هنری و دفتر کاردانش، دفتر تالیف کتب درسی و دفتر فنی حرفهای وزارت آموزش و پرورش برای رسیدن به تفاهم نامه هایی همسو با رشد و توسعه هنر است.
حسینی در ادامه با تاکید براهمیت هنر و جایگاه ویژه آموزش هنر افزود: با توجه به تنوع هنر در سرزمینمان، رشد و توسعه هنر ، تربیت هنرمند خلاق و تکریم هنرمند به عهده دو وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش وپرورش است. یکی از افتخارات ما در خاورمیانه قدمت هنرستان صد ساله موسیقی است. ما در برههای از زمان هستیم که آموزش هنر امری فرآیندیتر از آموزشهای دیگر است. امیدوارم با نگاه مشترک و همکاریهای نزدیک به خصوص با توجه ویژهای که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بخش آموزش هنر دارد به نتایج مهم و پرباری برسیم.
معاون هنری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در ادامه با تاکید بر اهمیت مصوبه 477 شورای عالی انقلاب فرهنگی و ترویج آموزش هنر گفت: با وجود 140 دانشگاه و دانشکده هنر و حدود 341 دانشجوی هنر، ما در وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی برای تعامل و همکاری با وزارت علوم نیز آمادگی داریم.
حسینی با اشاره به برگزاری صدمین سال تاسیس هنرستان موسیقی پسران گفت: دفترآموزش و توسعه فعالیتهای فرهنگی و هنری معاونت امور هنری برنامههایی برای تجلیل از هنرمندان و فارغالتحصیلان هنرستان تدارک دیده است و امیدوارم نگاه به هنر و آمایش سرزمینی هنر و مقام هنرمند با همکاری متقابل جدیتر پیگیری شود، ما در این راه آماده همکاری و رسیدن به نگاه و تفاهمنامه مشترک دو وزارتخانه هستیم.
در ادامه عبدالرسول عمادی؛ سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با استقبال از همکاری مشترک دو وزارتخانه گفت: نشست امروز بسیار ارزشمند و نقطه خوبی برای سرعت بخشیدن به حوزه آموزش هنر و تدوین نقاط مشترک است. در سند تحول وزارت آموزش و پرورش بخشی شامل تعامل و هماهنگی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در بخش کاردانش و هنرستان های فنی وحرفه ای، نیاز به بازنگری ویژه در بخش رشتههای هنری احساس میشود.
عمادی در ادامه افزود: ما با تدوین طرح ایران مهارت که در حقیقت ورود مهارتآموزی به متوسطه دوره اول تحصیلی است و هدف این است که دانشآموزان از نزدیک، مهارتهای حرفهای و شغلی را تمرین و تجربه کنند، در بخش آموزش هنر با همفکری و همراهی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی به این هدف خواهیم رسید.
این نشست با حضور محمد اله یاری؛ مدیرکل دفترآموزش و توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری، سید مصطفی آذرکیش؛ مدیرکل کاردانش وزارت آموزش وپرورش، محسن حسینی مقدم؛ مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش، محمد نشاسته ریز؛ مشاور آموزشهای فنی و حرفهای وزارت آموزش و پرورش و کارشناسان و مسئولان دفتر آموزش و توسعه فعالیتهای فرهنگی و هنری و آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش برگزار شد و در ادامه معاونان و مدیران بخشهای مختلف هر دو وزارتخانه به تبادل دیدگاهها و نظرات خود پرداختند.