سرویس تجسمی هنرآنلاین: بونامز در نظر دارد حراج آنلاینی در بخش عکاسی در 27 ماه ژوئن برگزار کند. در این حراج اثری از انسل آدامز (1984-1902)، کاری از نان گلدین (1953) و لوییس استتنر (2016-1922) چکش میخورند.
در حراج آنلاین عکسِ بونامز نیویورک، اثری از انسل آدامز با قیمت پیشنهادی 30 تا 50 هزار دلار، کاری از نان گلدین با قیمت 2 تا 3 هزار دلار و اثری از لوییس استتنر با قیمت 500 تا هزار دلار چکش میخورد. ذی قیمتترین اثر این حراج متعلق است به انسل آدامز که همچنان که گفته آمد با قیمت پیشنهادی 30 تا 50 هزار دلار چکش میخورد.
موضوع عکسهای انسل آدامز، بیشتر طبیعت و چشماندازهای غرب آمریکا بود. فرم بیانی در تصویر برای آدامز اهمیت بیشتری از واقعیت داشت. او نگاتیو را مواد خام عکاسی میدانست و به چاپ به عنوان مرحله اجرا و به ثمر رساندن اثر، اهمیت بسیاری میداد. این حرکت قبلا توسط استیگلیتز شروع شده بود و نگاه آدامز متأثر از آشنایی با او بود. آدامز دخل و تصرفی که به قابلیتهای اساسی نگاتیو آسیب نزند را در عکاسی پی میگرفت و در همین راستا ابداعات زیاد برای تحول در چاپ و دستکاری نور و قابلیتهای بصری داشت. او خودش میگوید: "من یک کنتراست و زمان نوردهی معینی را به عنوان پایه و اساس به دست آوردم بعد با تغییرات نور و عمل سوزاندن و بعضی اوقات با استفاده از فیلترهای گوناگون کنتراست، نگاتیو را چاپ میکنم."
آدامز با تأکید بر فرایند چاپ، راههای تازهای را در تکنیک چاپ عکس، پیش پای عکاسان گذاشت. از او به عنوان مردی که علاوه بر هنرمند بودن، یک تکنیسین خلاق چاپ عکس هم بوده، یاد میشود. سبکی که آدامز پیش گرفته بود توسط استیگلیتز شروع شده بود استیگلیتیز دوستدار آن بود که همه عکسهایی را که میاندازد دارای واقعیتهایی باشد که عاری از دروغ باشد و مخاطب را تحت تأثیر بگذارد.
تصاویری از سه حراج برتر این حراج را میبینید:
انسل آدامز با قیمت پیشنهادی 30 تا 50 هزار دلار
اثری از نان گلدین با قیمت 2 تا 3 هزار دلار
اثری از لوییس استتنر با قیمت 500 تا هزار دلار