به گزارش هنرآنلاین، علی شکوهی، مدیر بازاریابی گروه آرین گفت: هنر و صنعت خودرو با هم آمیختگی دارند و طراحی داخلی و بیرونی خودرو بر پایه هنر است. از اوایل دهه گذشته ارتباط صنعت خودرو و هنر روز به روز بیشتر میشود زیرا هنر در طراحی داخلی و بیرونی خودرو بسیار نقش دارد. نگاه کلی و جهانی این است که ارتباط هنر و صنعت خودرو هر روز تقویت شود اما در بازارداخلی هنوز درطراحی خودرو ضعفهایی دیده میشود البته واردکنندگان خودرو سعی کردند ارتباط صنعت و هنر را بیان کنند و حمایتهایی که از هنر در صنعت خودرو صورت میگیرد، نشان میدهد اقبال بیشتری به مقوله هنر وجود دارد.
شکوهی در ادامه گفت: بسیاری از برندهای معتبر دنیا در حوزه خودرو بر استفاده از رسانه و تصویر تمرکز دارند و برای بیان یک پیام از هنر به بهترین شکل استفاده میکنند. اگر فقط به شکل صنعتی به مخاطب نگاه شود تاثیر پیام کوتاه مدت و محدود است اما بیان یک پیام از مسیر فرهنگ و هنر تاثیر بلند مدت و بیشتری دارد. جشنواره خودرونما سعی میکند ارتباط جدیتری را از طریق تصویر با مخاطب برقرار کند، حضور شرکتهای خودرو در کنار این جشنواره تاثیر این رویداد را تقویت میکند، تجربههای آنها به اشتراک گذاشته میشود و ارتباط هنر و صنعت از سویی و ارتباط با مخاطب از سوی دیگر تقویت میشود.
او افزود: بسیاری از شرکتها از جمله صنایع خودرو سعی میکنند پیامهای خود را با رویکرد فرهنگی و هنری به مخاطبان انتقال دهند. کمپین "به خاطر من" برای انتقال این پیام که مردم در حال رانندگی از تلفن همراه استفاده نکنند راه اندازی شد و در این کمپین از فرهنگ و هنر استفاده شد. همچنین نمایشگاههای عکس و نقاشی که در نمایش یکی از برندهای خودرو برگزار شد تا ارتباطی با مخاطبان از مسیر فرهنگ برقرار شود و این پیام به مخاطبان داده شود که ما نمیخواهیم به شما فقط یک خودرو بدهیم بلکه میخواهیم یک فرهنگ را به شما بدهیم. این مواردی از ارتباط صنعت و هنر و نقش فرهنگ و هنر در صنعت خودرو است. در سالهای گذشته کارتونها و انیمیشنهای مختلفی از هنرمندان خلاق شاهد بودیم که سعی کردند درباره رانندگی فرهنگ سازی کنند. انیمیشنی که از فرهنگ کوچه بازاری برای بیان مشکل ترافیکی خلاقانه استفاده پیامی را به مخاطب منتقل کرد که پس از پخش آن انیمیشن بعضی رفتارها در رانندگی کاهش یافت.
بر اساس این گزارش، خستین جشنواره عکس و کارتون خودرونما بهمن ماه سال جاری برگزار میشود.