به گزارش هنرآنلاین، چهارمین روز هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان با سخنرانی ژیرار دادسیان از ارمنستان و ورکشاپ سعید اسدی در مجتمع فرهنگی مریوان آغاز شد و در حالی که حضور و استقبال مردم به اوج خود رسیده بود؛ از ساعت 15 تا 22 آثار شرکت‌کننده در هر چهار مکان تعیین شده یعنی دریاچه زریوار، پارک شانو، پارک ملت و میدان امام حسین به اجرا پرداختند.

پارک ملت مریوان میزبان بیشترین اجراها بود و نمایش‌های «دارستان» اثر پیام رستمی از سنندج، «T» اثر حسین ایزدی از بروجرد، «الشباب» اثر آیت قاسمی عبدالرحمان از الجزایر، «جنگ و صلح » اثر میثم یوسفی، «هچل» اثر مجتبی خلیلی از اصفهان و «کالبد شکافی» اثر سعید بادینی از زاهدان، در این پارک اجرا شدند.

نمایش «سفر» به کارگردانی مالک آبسالان از دهلران، «ترنج و غول درخت آرزو» به کارگردانی سعید الله‌یاری از اصفهان، «هیرکان» به کارگردانی مهدی نصرالله‌زاده از مازندران، «پیرمرد و دریا» به کارگردانی احسان عبدالملکی از رشت و «banana o rama» به کارگردانی فابریس دومینسی از آلمان و کانادا در دریاچه زریبار میزبان علاقه‌‎مندان بودند.

نمایش «سایدا و شهر آرزوها» به کارگردانی عزیز زادسر از مریوان، «آخرین صید یک مرد ماهی‌خوار» به کارگردانی بهنام کاوه از آبادان و «The chair» به کارگردانی یوری کونستانیان از ارمنستان در میدان امام حسین یا باوه‌ره‌شی اجرا شدند.

«مستر دیفال» اثر سروش پیمبری از کرمانشاه، «چه سبزم امروز» اثر عرفان خطیب‌زاده از تهران و «شیر سرکش» اثر علی‌اصغر خطیب‌زاده از تهران، نمایش‌هایی بودند که در پارک شانو اجرا شدند.

مریوان3

انتشار کتاب (کاتالوگ) هفدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان نیز رویداد دیگر روز چهارم بود.

مدیر مسئول این کتاب فاتح بادپروا و سردبیر آن امید بی‌نیاز است.

هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان به دبیری فاتح بادپروا از ۲۰ مهر در مریوان آغاز شد و آیین اختتامیه آن امروز ۲۵ مهرماه در سالن شهید قاسم سلیمانی برگزار می‌شود.