به گزارش هنرآنلاین، سومین روز از هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، ۲۳ مهر، با برگزاری 2 کارگاه آموزشی در مجتمع فرهنگی مریوان آغاز شد. یوری کوستانیان از ارمنستان و سعید اسدی مدرسین این کارگاه‌ها بودند که با استقبال هنرمندان مواجه شد.

اجرای نمایش‌های روز سوم از ساعت 18 در حالی آغاز شد که چهره‌های نام آشنایی چون حمید نیلی، مدیرکل هنرهای نمایشی، اسرافیل فرج‌اللهی، مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران، توحید معصومی، مشاور عالی مدیرکل هنرهای نمایشی، حسین مسافرآستانه، رئیس انجمن تئاتر بسیج هنرمندان، قادر آشنا، معاون مطالعات و فناوری‌های نوین سازمان سینمایی، امید کریمیان، نماینده مریوان و سروآباد، به تماشای آثار هنرمندان نشستند.

کودک

روز گذشته نیز دریاچه زریوار میزبان تعداد بیش‌تری از آثار بود و حضور تماشاگران به شکل چشمگیری پرتعدادتر از روزهای گذشته بود. ازجمله نمایش‌های اجراشده در کنار دریاچه زریوار، می‌توان به «مستر دیفال» اثر سروش پیمبری از کرمانشاه، «چه سبزم امروز» اثر عرفان خطیب‌زاده از تهران، «مرده حرمت داره» اثر پوریا کریمی از آستان اشرفیه، «سایدا و شهر آرزوها» اثر عزیز زادسر از مریوان،«back to home»  اثر سید سوران حسینی از تهران، «پیرمرد و دریا» اثر احسان عبدالملکی از رشت و «زمین» اثر افشین خدری از سنندج اشاره کرد.

کودک1

پس از پایان نخستین اجرا در کنار دریاچه زریوار، با حضور مرضیه برومند و مسئولین و هنرمندان حاضر از 17 کودک مریوانی که در مسابقه نقاشی با موضوع لک‌لک و تئاتر خیابانی شرکت کرده بودند تقدیر شد.

این مسابقه به‌صورت زنده در پارک شانو برگزارشده بود و ابتدا قرار بود از میان 537 اثر رسیده، به 10 نفر برگزیده جوایزی اهدا شود ولی به دلیل هفدهمین دوره برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی مریوان؛ از 17 کودک تقدیر شد.

کودک3

پارک ملت و میدان امام حسین (ع) امروز اجرایی نداشتند و نمایش‌های «پسمانده» به کارگردانی بختیار احمدپور از بانه، «عکاسباشی» به کارگردانی خلیل ایزدیار از سروآباد و «جنگ و صلح» به کارگردانی میثم یوسفی نیز در پارک شانو اجرا شدند

هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان به دبیری فاتح بادپروا، از ۲۰ مهر آغاز شده و تا ۲۵ مهر ادامه خواهد داشت.

کودک2