به گزارش هنرآنلاین، نمایشنامه‌خوانی «خورشید کاروان» به نویسندگی مهدی توسلی و کارگردانی عبدالرضا کیهانی، روز دوشنبه- ۱۲ شهریور- همزمان با بیست و هشتم ماه صفر سالروز ارتحال پیامبر اکرم (ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) با حضور هنرمندان، عوامل اجرایی و دست‌اندرکاران در طول ۳۳ سال اجرای این نمایش، در فرهنگ سرای ارسباران برگزار می‌شود.

جلیل فرجاد، فرهاد بشارتی، کرامت رودساز، اسدالله بابایی، مهدی امینی نقش‌خوانان این نمایشنامه و حاج محمد سراج، حمید فرجی با همراهی گروهی از ذاکرین اهل بیت (ع) مرثیه خوانان آن هستند.

«خورشید کاروان» روایت شبی است که کاروان اسرای کربلا در مسیر شام در دیر راهبی توقف می‌کنند. راهب نصرانی از مریدان امام حسین (ع) می‌شود و تمام ثروت خود را می‌دهد تا فقط یک شب تا سحر با سر مبارک سیدالشهدا (ع) هم کلام شود. راهب نصرانی با امام حسین (ع) نجوا می‌کند و ....

این اثر نمایشی ۳۳ سال است در ایام محرم و صفر در شهرهای مختلف کشور و در کشورهای دیگر نظیر انگلیس، هلند و امارات به روی صحنه رفته و عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین و پرتکرارترین نمایش‌های تاریخ تئاتر ایران را کسب کرده است.

«خورشید کاروان» نخستین بار در سال ۱۳۷۱ و با کارگردانی حسین نورایی در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران اجرا شده است.

در پایان نمایشنامه‌خوانی از تمامی عوامل اجرایی این رویداد مذهبی و هنری فاخر، تجلیل خواهد شد.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه که ورود برای عموم آزاد و رایگان است، می‌توانند به فرهنگ سرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند.