به گزارش هنرآنلاین، لوبوتومی از 15 شهریور، اجرای خود را در سالن شماره دو پردیس تئاتر شهرزاد آغاز خواهد کرد. متن این اثر را محبعلی نگاشته و نگاهی نیز به فیلم «خانه احمق‌ها» اثر آندری کونچالوفسکی داشته است.

این نمایش دهمین اثر سهاب محبعلی در مقام کارگردان بعد از نمایش‌های «از دل گندمزاران»، «همینه که هست»، «مرگ بازی»، «غارنشینان»، «شب جنایتکاران»، «بی‌دیواری»، «آئورا»، «موشمرگی» و «راهنمای جامع هیولا شدن» خواهد بود.

لوبوتومی یک روش درمانی وحشیانه بود که در اواخر قرن نوزدهم تا اواسط قرن بیستم ادامه یافت که در طی آن بخشی از مغز بیماران روانی با روشی خشن و شدید برداشته می‎شد که با توجه به عواقب دردناکی که برای بیماران روانی داشت، منسوخ شده است.

محبعلی در سال گذشته نمایش راهنمای جامع هیولا شدن را در دونوبت در پردیس تئاتر شهرزاد و هامون به روی صحنه برد که با استقبال مخاطبان رو به رو شد.

فرم اجرایی این نمایش اکسپرسیونیستی بوده و همانند دیگر  آثار این کارگردان از فضای دلهره‌آور بهره مند شده است.

در این نمایش بازیگرانی چون محمدرضا حسن‌زاده، سحر حق شناس، سجاد حسین‌پور، احسان شیخی، نازنین بیوک، سلاله ارغوان، فرانک ظاهری،  مهدی طایفه عباسی، نوشین طیاری، پرنیا عسگری، نغمه احمدی، شیما محمدی، مریم تمجیدی، بهزاد ناجی، نسیم حقیقت، مبینا سلیمان فلاح، محمدرضا داودی، لیلی مهدوی، ژوان شوآن، سوین رحیمی بازی می‌کنند.  

سارا مقدم و زهرا پوررضا به عنوان دستیار کارگردان، کیانا الستی به عنوان طراح صحنه، زهره صمغ آبادی به عنوان طراح چهره‌پردازی، حامد سریفی، طراح گرافیک، مهدی طایفه عباسی به عنوان طراح حرکت، امین قهرمانی ویدیو و تیزر در این نمایش حضور دارند که محصولی از آکادمی تئاتر صحنه خواهد بود.