به گزارش هنرآنلاین، تماشاخانه سیار شماره ۱ کانون با حضور در استان‌های مرکزی، زنجان، همدان و با اجرای نمایش «مشک‌های خالی» به کارگردانی زهرا مریدی از ۲۵ مرداد تا ۴ شهریور ۱۴۰۳ به اجرای برنامه می‌پردازد.

همچنین تماشاخانه سیار شماره ۲ کانون با اجرای نمایش «بیرق سرخ» به کارگردانی صادق کیانی‌مقدم از ۲۴ مرداد تا ۴ شهریور به استان‌های گلستان، خراسان جنوبی و قم سفر می‌کند.

تماشاخانه سیار شماره ۳ کانون نیز از استان خراسان رضوی به سمت استان سیستان و بلوچستان می‌رود. این تماشاخانه از ۲۳ مرداد تا ۴ شهریور به دلیل حضور زائران پاکستانی در این مناطق و عدم تسلط آن‌ها به زبان فارسی، بیشتر از ظرفیت صوتی و بصری تماشاخانه استفاده خواهد کرد.

علاوه بر اجرای نمایش‌های آیینی ویژه اربعین، برنامه‌های فرهنگی هنری از جمله قصه‌گویی، نقالی، پرده‌خوانی، مسابقه، معرفی کتاب و دل‌نوشته‌های حسینی ویژه کودکان و نوجوانان از دیگر برنامه‌های تماشاخانه‌های سیار است.

شایان ذکر است پیشتر تماشاخانه سیار کانون با حضور در استان کهگیلویه و بویراحمد با اجرای نمایش «مشک‌های خالی» ویژه برنامه مناسبتی اربعین را آغاز کرده بود.

کاروان1

تماشاخانه‌های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هر ساله با حضور در مرزهای ورودی کربلای معلی و عتبات عالیات، برنامه‌های فرهنگی برای بچه‌های حاضر در پیاده روی اجرا می‌کردند اما امسال بنابر تصمیم‌ ستاد اربعین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تماشاخانه‌های سیار کانون با حضور در استان‌ها ویژه‌برنامه‌های فرهنگی هنری خود را برای کودکان و نوجوانان جامانده از اربعین اجرا می‌کنند.

کودکان زائر اربعین نیز در نقاط مرزی در پایگاه‌های ثابتی که کانون در آن مناطق راه‌اندازی کرده است از برنامه‌های کانون استفاده می‌کنند.