به گزارش هنرآنلاین،مجموعه نمایش «سرزمین تمدنها»به نویسندگی سیدمحمدمصطفی موتورچی و کارگردانی شهاب راحله به صورت محیطی در برج میلاد میزبان مخاطبان است.

هنا، اسماعیل، همسایه، راشل و مدادرنگی عنوان پنج نمایشی است که در قالب نمایش های مقاومت در «سرزمین تمدنها»اجرا می شود.

وحید آقارضایی، مهدی توکلی نیا، زهره صادقیان، محیاعشوری، فرید اسلام زاده، مهسا کواشی، فردین احمدی، محمد محمدزاده، رضا حاصلی و حلما یارمحمدی در این نمایش‌ها ایفای نقش می‌کنند.

سرزمین1

در توضیح این آثار آمده است: «کشور ایران از دیرباز به گواهِ تاریخ، حامیِ جدی و مستحکمی برای ملل مختلف بوده است و در معماری این نمایش ها سعی برآن شده تا از نمادهای تمدن و معماری کشورهای بزرگ استفاده شود. دروازه ملل تخت جمشید، پالمیرا سوریه، دروازه تاریخی بعلبک در لبنان، قلعه بابل عراق، دروازه رداعه یمن، محله الجزایری‌های غزه ومسجد الاقصی»

شهاب راحله در همین زمینه می‌گوید: نمایش ها بر اساس واقعیت های موجود چه در گذشته و حال نگاشته شده اند و بیشتر به موقعیت جنگی در کشورهای مقاومت پرداخته است تا سخن از آزادی به زبان آورند. نمایش هنا در بیمارستانی مابین فلسطین و سوریه، نمایش اسماعیل «در محله ی الجزایری ها»، نمایش «همسایه» در لبنان، نمایش«راشل» در اطراف بیت المقدس ونمایش«مدادرنگی» در خرابه های غزه اتفاق می افتد.

سرزمین