به گزارش هنرآنلاین، این اجرای میدانی که سوگ نمایشی عظیم و حماسی است از اولین روز اجرا با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبرو شده است؛ چراکه برای اولین بار نگاهی نو به داستان رستم و سهراب شاهنامه فردوسی داشته و از زاویه‌ای تازه به این قصه پرداخته است. در واقع نویسنده برای اولین بار یکی از تراژیک‌ترین داستان‌های شاهنامه و چرایی کشته شدن سهراب به دست رستم را به شکلی نو به نمایش درآورده و به تماشاگر نشان می‌دهد که رستم برای وطن هرآنچه از دستش برآمده انجام می‌دهد تا ایران را از گزند دوستان بدعهد و دشمنان بدطینت نجات دهد.

کارگردان از تکنیک و موسیقی تعزیه در اجرا بهره برده است و بخش‌هایی از اجرا با موسیقی تعزیه و آواها و اشعار آن ترکیب شده است. به‌خصوص در صحنه آخر این درهم‌آمیختگی تعزیه با داستان شاهنامه به خوبی خود را نشان می‌دهد.

استفاده از طراحی و رنگ لباس نمایشگران و اسب در این نمایش میدانی به خوبی یادآور تکنیک‌های اجرایی تعزیه است.

تماشاگری که به تماشای این نمایش میدانی می‌نشیند با صحنه‌هایی همراه با طراحی نور و ویدئومپینگ و تغییرات در صحنه نمایش مواجه می‌شود و برای اولین بار در تئاتر ایران شکل تازه‌ای از اجرای میدانی را تجربه می‌کند.

رستم

پارسایی در «نبرد رستم و سهراب» تلاش کرده با بهره‌گیری از تعزیه و دیگر گونه‌های نمایش آیینی و سنتی، مواجهه تازه‌ای با این داستان شاهنامه را به صحنه آورد. او تا پیش از اجرای این نمایش به سراغ متون خارجی همچون «اولیور توییست»، «بینوایان» رفته بود و این دومین تجربه او پس از «هفت‌خوان اسفندیار» است که با استفاده از شاهنامه به صحنه برده اما «نبرد رستم و سهراب» با اجرای قبلی او به لحاظ ممزوج شدن با تعزیه و نمایش‌های آیینی ایرانی تفاوت‌های بسیاری دارد..

امیر آقایی، الناز شاکر دوست، بانیپال شومون، سینا مهراد، پردیس احمدیه، سیامک صفری، امیر دلاوری، امیر کاوه آهنین جان، علی فرحناک، سارا پارسایی و  علی زند وکیلی از جمله بازیگران این سوگ نمایش هستند..

متین ایزدی به عنوان نویسنده و سهیل دانش اشراقی به عنوان مدیر هنری، سید محمود شبیری و پارسایی را در مقام تهیه کننده همراهی می‌کنند.

بیش از ۱۰۰ نمایشگر در این پروژه عظیم میدانی حضور دارند.