به گزارش هنرآنلاین، نمایش «اولین بازی» به سفارش مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از عصر روز شنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۳ به مدت یک هفته از طریق پایگاه تیوال اکران آنلاین می‌شود.

 در خلاصه نمایش زنده‌عروسکی «اولین بازی» آمده است: گروه تعزیه‌خوان به خاطر نیامدن یکی از بازیگران اصلی نمی‌توانند تعزیه دو طفلان مسلم را در خانه رضا، نوجوان قصه اجرا کنند. به همین دلیل وسایل تعزیه را نزد رضا و مادرش به امانت می‌گذارند تا بازیگر اصلی را پیدا کنند. رضا در خلوت و تنهایی خود کلاهخود را بر سر می‌گذارد، شمشیر و سپر را در دست می‌گیرد و به تقلید از تعزیه‌خوانان بازی می‌کند. ناگهان اشیاء و وسایل تعزیه جان می‌گیرند و وقایع روز عاشورا را از نگاه و زبان خودشان برای رضا روایت می‌کنند و...

اولین1

بازی‌دهندگان و صداپیشگان عروسک نمایشِ «اولین بازی» علی بیک‌محمدی، مریم خاکسارتهرانی، عاطفه بحرالعلوم‌طباطبایی، شراره یوسفی، میلاد ورجاوند، مهدی رحمتی، کوشا ساعی، بهروز مهرعلیان و آریا انصاری‌شاد هستند.

سایر عوامل این نمایش عبارتند از: طراح و سازنده عروسک: علیرضا حسین‌پور و مژده ذکریاپور، طراح صحنه: سینا ییلاق‌بیگی، آهنگ‌ساز: محمد فرشته‌نژاد، شاعر: آزاده فرهنگیان، طراح پوستر و بروشور: عماد سالکی، طراح و سازنده عروسک‌های بخش سایه: شراره یوسفی، دستیار کارگردان: کوشا ساعی و مهدی رحمتی، ساخت دکور: عادل بزدوده.

علاقه‌مندان می‌توانند نمایش «اولین بازی» را با مراجعه به پایگاه تیوال به صورت رایگان تماشا کنند.