گروه تئاتر خبرگزاری هنر ایران: هفته گذشته حمید نیلی مدیرکل هنرهای نمایشی طی حکمی امیر مشهدی‌عباس را به عنوان دبیر بیست‌ونهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اعلام کرد.

امیرمشهدی عباس که پیش از این هم دبیر این جشنواره بود، در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین در رابطه با برنامه‌ای که برای امسال دارد و تغییراتی قرار است رخ دهد، بیان کرد: تغییرات، سیاست‌گذاری‌ و هدف‌گذاری جشنواره را همراه با فراخوان ارائه می‌کنیم. اما یکی از برنامه‌های ما این است که شاخه‌های خردسال، کودک و نوجوان را به صورت تخصصی هر رده سنی کار کنیم و آثار برای همین رده سنی باشد. سال‌های گذشته کارها خانوادگی ساخته می‌شد که هم کودک و هم بزرگسال ساخته می‌شد و اصطلاحا می‌گفتند که رده سنی آثار بین 7 تا 70 است. امسال اما تخصصی به آثاری می‌پردازیم که برای گروه سنی خودش تولید شده است. در تلاشیم که سالن‌ها هم این جداسازی را انجام دهند و فقط برای یک رده سنی باشد.

وی در رابطه با محل برگزاری جشنواره و زمان آن گفت: عموما جشنواره را هر سال با آن استانی که توافق کردیم پیش می‌بریم مگر این که شرایط استان، شرایط مناسبی نباشد. اکنون هم در حال گفت‌وگو با استان یزد هستیم تا ببینیم شرایط چگونه است. همچنین تمام تلاش ما این است که جشنواره در پاییز برگزار شود.

مشهدی عباس با اشاره به این نکته که انتخاب یک دبیر برای چندسال اتفاق مثبتی است، بیان کرد: این را به خاطر این نمی‌گویم که خودم چند دوره دبیر جشنواره بودم. این لطف آقای محمود سالاری و آقای حمید نیلی به من است اما واقعیت این است که وقتی دبیر جشنواره برای چندسال ثابت باشد، سیاست‌گذاری‌ها، عملکردها و پیش‌بینی‌هایی که برای یک جشنواره درنظر گرفته می‌شود، طی چندسال محقق می‌شود. وقتی یک دبیر می‌آید، شاید درطول یک دوره نتواند به اهدافش برسد اما در چند دوره امکان‌پذیر است. نکته دیگر این که وحدت مدیریت جشنواره و ستاد اجرایی موجب این می‌شود که اشتباهات گذشته تکرار نشود و می‌تواند مسیر جشنواره را به سمت پیشرفت ببرد.

 

بیشتر بخوانید»»«کنسرت-نمایش» یک اصطلاح غلط است که گریبان تئاتر ما را گرفته/ یک اثر یا کنسرت است یا نمایش