گروه تئاتر هنرآنلاین، مهتاب وجدانی بازیگر و کارگردان تئاتر در گپ و گفت کوتاهی که در حاشیه تمرین این نمایش انجام شد گفت: از فروردین ماه تمرینات فشرده نمایش «لوپ» را آغاز کرده ایم تا برای اجرای عمومی این نمایش آماده شویم و این روزها کارمان را برای بازبینی آمده می کنیم.

وی با اشاره به این که در اجرای جشنواره تئاتر شهر دیپلم افتخار بهترین کار از نگاه مخاطب و کاندیدایی بازیگری زن و بازیگری مرد را کسب کرده بوده اند و در امتیاز دهی تیوال هم عدد 4 و 9  را داشته اند گفت: تمرین این نمایش را از ابتدا به صورت کارگاهی شروع کرده بودیم و همچنان این مسیر را ادامه داده ایم. سعی مان را می کنیم که خلاقانه پیش برویم و از کلیشه ها دوری کنیم. در مجموع شاید به نظر کار ساده بیاید اما اصلا ساده نیست. این شیوه، تمرین زیادی می خواهد.

وجدانی درباره تغییراتی که برای اجرای عمومی در این نمایش ایجاد کرده است نیز توضیح داد: تغییرات زیادی داریم. مهمترین تغییر بازنویسی و روتوش و اصلاح نمایشنامه است. باید بگویم که کل تیم اجرایی نیز در پروسه تمرین تغییر کرده است. با توجه به ایده آل هایی که در متن وجود دارد، از بازیگران گرفته تا عوامل پشت صحنه عوض شده اند. با این که بازخورد خوبی از مخاطبان در جشنواره گرفتم ولی کار آن چیزی نبود که خودم می خواستم. به همین دلیل متن دوباره بازنویسی شد و هنوز هیچ چیز قطعی نشده تا به ایده آل های خودم از متن و بازی و کارگردانی برسم.

وی درباره پیشبینی که از استقبال مخاطبان می کند نیز بیان کرد: نمی توانم درباره اجرا و استقبال پیش بینی کنم چون اتفاق های شگفت انگیزی دارد در وضعیت جامعه تئاتری ما می گذرد. امیدوارم کاری باشد که چون دوست داشتنی است و خودم خیلی دوستش دارم با استقبال خوبی مواجه شود. به نسبت بازخوردی که از تماشاگران دو اجرای جشنواره گرفتم و با توجه به رگه های کمدی که در نمایش وجود دارد به استقبال مخاطبان امیدوارم.

این کارگردان تئاتر تصریح می کند که کار سختی را با تغییرات گروه و متن پشت سر می گذارند و می افزاید: داریم تلاش می کنیم اتفاق های خوبی رقم بخورد. با آدم های زیادی درباره این کار و شیوه اجرایی آن صحبت کرده ام. این کار به نوعی گروهی شکل می گیرد و فقط مختص خود من نیست. تمرین ما جنبه ای دارد که انگار داریم در حین تمرین آموزش هم می بینیم. میزانسن های جدیدو حس و حال های جدید را تجربه می کنیم.

وجدانی در پایان از هزینه های بالای تولید اثر نمایشی و دشواری هایی که برای گروه های جوان به همراه دارد سخن گفته و ادامه داد: با همه دشواری ها و عدم حمایت های مالی تلاشمان را می کنیم که کاری شکیل روی صحنه ببریم. در جشنواره دکور نداشتم و از سه عدد چهارپایه استفاده کردم. اما برای اجرای عمومی با حفظ رویکرد مینیمال این نمایش، دکور خواهم داشت.