به گزارش هنرآنلاین در آخرین روزهای بهار، چراغ تماشاخانه‌ها روشن است و نمایش‌هایی با داستان‌های متفاوت و روایت‌های خاص، به هنر نمایش رنگ و لعاب می‌دهند. در این گزارش قصد داریم 6 تئاتر کمدی و کلاسیکی که می‌توانید در شب‌های گرم تابستانی به تماشایشان بنشینید معرفی کنیم.

تئاتر «کوچه عاشقی»

این نمایش به نویسندگی و کارگردانی سیدجلال‌الدین دری و تهیه‌کنندگی سیدمهدی جوادی و علیرضا حقیقی‌قریب، از 18 خردادماه در ایوان عطار مجموعه کاخ سعدآباد روی صحنه رفته و تا 15 تیرماه میزبان مخاطبان خواهد بود.

امیرحسین آرمان، امیرکاوه آهنین‌جان، صدف بهشتی، حمیدرضا ترکاشوند، سمیرا حسینی، محیا دهقانی، آناهیتا دری، پریسا روزبهانی، محسن سلیمانی، فرداد صفاخو، بهزاد عبدی، سولماز غنی، الهام کرمی، محمدرضا مالکی، حسین میرزاییان در این نمایش عاشقانه نقش‌آفرینی می‌کنند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده: «دختری به نام مهتاب که عاشق خواننده و بازیگر تماشاخانه فردوسی است، روز ۲۸ مرداد سال 13۳۲ به قتل می‌رسد. کمیسر وجاهت و دستیارش ممسنی مسئول پیگیری هستند اما در کوچه عاشقی همه عاشق می‌شوند و...»

 

نمایش «این دنیا یه کنسرت به من بدهکاره»

نمایش «این دنیا یه کنسرت به من بدهکاره» به نویسندگی و کارگردانی سهند خیرآبادی و تهیه‌کنندگی محمد قدس، تا ۲۱ تیرماه در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه خواهد بود. امیرمهدی ژوله و الیکا عبدالرزاقی بازیگران این نمایش هستند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده: «مهران مردی میانسال است که تصمیم گرفته بحران‌های زندگی خود را با مخاطب در میان بگذارد.»

 

نمایش «نیوجرسی»

این نمایش به کارگردانی سعید دشتی، نویسندگی صالح علوی‌زاده و تهیه‌کنندگی آریان امیرخان، از 5 تا 10 تیر در تماشاخانه ملک روی صحنه خواهد رفت. مهتاب ‌ثروتی، امیرحسین ‌فتحی، محمد ‌لاریان، فاطمه ‌مسعودی‌‌فر و میثم ‌میرزائی در این نمایش نقش‌آفرینی خواهند کرد.

در خلاصه داستان این نمایش آمده: «جاده، جرثقیل، نیوجرسی محل قرار برای مواجه با دختری روستایی.»

 

نمایش «گاوچرون»

«گاوچرون» نمایشی به کارگردانی مجید گلکار و آرمین راستگو، با بازی مجید گلکار، آرمین راستگو، ماهان راسخ، سپهر ملکوتی، بهفر سماواتیان، فاطمه محمدی و پژمان اخلاقی تا 15 تیرماه در پردیس سینمایی مگامال روی صحنه خواهد بود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده: «پس از اینکه مجید و شاپور به‌خاطر خروج غیرقانونی از کشور وارد کافه‌ای به سبک کابویی می‌شوند، صاحب کافه با مرگ روبه‌رو می‌شود و تنها راه نجات خود را واگذاری کافه به شخص دیگری می‌داند...»

 

نمایش «تهران دهه 70»

نمایش «تهران دهه 70» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی حامد و امید مصباحی و نقش‌آفرینی امید مصباحی، حامد مصباحی، سحر پیرعلی، علی مراقی، مهدی رادان، آرمان ابوحمزه، محمدحسین علی‌نیا، امیرعلی رحمتی و سارا محمدی تا 15 تیرماه در سینما تئاتر گلریز روی صحنه است.

در خلاصه داستان این نمایش آمده: «تماشاخانه تهران به دلایلی بسته شده که دایی پاشا بعد از برگشتن از ژاپن با پیشنهادهای احمقانه سعی دارد برای بازگشایی آنجا به پسر خواهرش سینا کمک کند که ...»

 

تئاتر «اژدر پیتزا»

نمایش «اژدر زاپاتا» به کارگردانی و نویسندگی محمد ملکی، در پردیس سینمایی معین‌مال اجرا می‌شود. محمد ملکی، محسن بان‌ور، نگین بابایی، حسین اسدبیگی، مینا یعقوبیان و فاطمه لاجوردی بازیگران این نمایش هستند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده: «اژدر که برای سپری کردن امورات زندگی به شهرستان سفر کرده ولی کار درست حسابی پیدا نمی‌کنه در همین حین گودرز که از دوستان صمیمی و خانوادگی اژدر به حساب می‌آید از او می‌خواهد به تهران برگردد تا او را به خاطر زندگی دوبارش که مدیون اشرف (پدر اژدر) است را سر و سامان دهد و ادامه داستان...»

علاقه‎‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت و کسب اطلاعات بیشتر به سامانه فروش بلیت آنلاین «سینماتیکت» مراجعه کنند.