سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "شب بازی ملک دارا"  از گروه نمایشی "نگاه نو"  نوشته حامد مکملی و به کارگردانی مرتضی نجفی از شهرستان قزوین از جمله آثار راه‌یافته به هجدهمین جشنواره نمایش آیینی و سنتی است که 12 شهریورماه در دو نوبت 18 و 20 در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

مرتضی نجفی در رابطه با حضور خود در این جشنواره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: گروه نمایش "نگاه نو" سال‌هاست که در حال فعالیت است و معمولا متن‌های نمایش هم توسط اعضای گروه نوشته می‌شود، مشخصا برای شرکت در این جشنواره به حامد مکملی پیشنهاد کردیم تا متنی را در فضای آیینی و سنتی به نگارش درآورد تا برای اجرا روی آن کار کنیم.

او خاطرنشان کرد: فضای موزون و دیالوگ‌های عمدتا دارای وزن و آهنگ از جمله شاخصه‌های این متن است و از سویی دیگر، یکی از دلایلی که من به این متن علاقمند شدم این بود که جو پادشاهی در زمان گذشته و سرکوب هنر توسط پادشاهان را به شیوه‌ای هنرمندانه و جذاب به نقد می‌کشد.  

این کارگردان تئاتر در خصوص خط داستانی این اثر نمایشی نیز توضیح داد: داستان نمایش درباره استاد و شاگردی است که به نمایشگری اشتغال دارند اما دربار شاه به ناگاه جلوی اجرای نمایش این دو را می‌گیرد و این دو هنرمند در پی این اتفاق برای گرفتن مجوز به دربار شاه می‌روند و در آنجا درگیر یک سری مسائل سیاسی و ناگزیر به برپایی تعزیه و نمایش در دربار می‌شوند.

نجفی با بیان اینکه نمایش "شب بازی ملک دارا" یکی از بهترین کارهای گروه نمایش "نگاه نو" در سال‌های اخیر است که در جشنواره آئینی و سنتی به اجرا در می‌آید، در خصوص شیوه اجرایی این اثر نمایشی، افزود: در اجرا از سه شیوه نقالی، تخت حوضی و  حتی تغزیه بهره گرفتیم.

حامد مکملی، آزاده کرم‌بخش، فرشته مصطفی‌پور، امیر امیدی‌راد، مصطفی خلیلی، مرتضی نادی‌فر، سحر نجفی، نکیسا ناپلئونی و پونه نجفی در این نمایش ایفای  نقش می‌کنند.  

هجدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی سنتی تا 15 شهریورماه با دبیری داوود فتحعلی‌بیگی برگزار می‌شود.