به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، کالاهای فرهنگی بخشی از حیات فرهنگی جامعه و وضعیت تولید و مصرف کالاهای فرهنگی بازنمود وضعیت فرهنگی جامعه است. کیفیت زندگی، فضای فرهنگی، ارزش‌ها، نگرش‌ها و رفتارهای فرهنگی جامعه، نهادها و سیاست‌های فرهنگی، وضع موجود و آیندۀ تولید و مصرف کالاها و خدمات فرهنگی را رقم می‌زنند.

هرچند کالاهای فرهنگی بر همۀ افراد تأثیر دارد اما به سبب تأثیرپذیری بیشتر گروه‌های جوانان و کودکان، در مطالعات و سیاست‌گذاری‌ها این گروه‌ها اهمیت بیشتری دارند. از سوی دیگر بازی های موبایلی و رایانه‌ای به عنوان دومین محصول پرمصرف فرهنگی پس از موسیقی، طبق آخرین پیمایش ۳۴ میلیون گیمر در این حوزه فعال هستند که این تعداد نسبت به نتایج پیمایش سال ۱۳۹۸، حدود دو میلیون بازیکن افزایش داشته است.

تمامی این مسائل ذکر شده بر اهمیت توجه و سیاست‌گذاری‌ها بر حوزه بازی های رایانه ای صحه خواهد گذشت و برپایی دقیق و بابرنامه اینگونه مسابقات از اهمیت خاصی برخوردار خواهد بود.

بنا بر این گزارش، با فرا رسیدن فصل تابستان، فصلی که بسیاری از کودکان و نوجوانان و حتی جوانان را به گذراندن اوقات فراغت وا می دارد؛ هشتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران برگزار خواهد شد.

محمدامین حاجی هاشمی، با اشاره به فرارسیدن فصل تابستان و ایام اوقات فراغت دانش‌آموزان گفت: هشتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران با رویکرد جذب حداکثری نوجوانان و جوانان در سراسر کشور و در دو بخش حضوری و موبایلی (ویژه بازی‌های ایرانی) از عید قربان تا میلاد رسول اکرم (ص) برگزار می‌شود.

16

 

 

به گفته مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در بخش مسابقات حضوری رشته فیفا 23 و در بخش بازی‌های موبایلی ایرانی که با حضور بیش از 20 بازی پرطرفدار ایرانی که در مجموع بیش از یک میلیون کاربر فعال روزانه دارند، شرکت‌کنندگان به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

محمدامین حاجی هاشمی همچنین تصریح کرد: مسابقات بخش حضوری هشتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی در تهران و برخی شهرستان‌های استان تهران به محوریت فرهنگسراها برگزار می‌شود.

وی افزود: مسابقات حضوری در رشته فیفا 23 تهران همزمان با عید قربان در فرهنگسرای رازی آغاز می‌شود و محل برگزاری مسابقات استانی نیز در سایت مسابقات به شرکت کنندگان اعلام می شود. برای این دوره از مسابقات در مجموع 10 میلیارد ریال جایزه غیرنقدی در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به همکاری نهادهای مختلف در برگزاری این رویداد گفت: هشتمین جام قهرمانان بازی های ویدئویی با همراهی نهادهای مختلف مانند سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و گروه‌های جهادی فرهنگی تربیتی برگزار می‌شود.

همچنین بنا بر گزارش هنرآنلاین امسال یکی از اتفاقات تازه مشارکت شبکه امید سیما، برنامه بازی ویزیون در جشنواره است.

هشتمین جام قهرمانان جام ویدئویی با مشارکتی رسانه ای این شبکه انجام خواهد شد؛تاکنون مشارکت سازمان فرهنگی،هنری شهرداری تهران، شبکه امید و بنیاد ملی بازی های رایانه ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌های مختلف اجرا خواهد شد.البته برخی استان‌ها مثل تهران و کرمان که از تراکم جمعیت قابل توجهی برخوردار هستند، رویداد در برخی از شهرستان این استان‌ها نیز برگزار می شود.

گفتنی است؛ علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت بازیکو به آدرس baazico.ir وircg.ir و یا تماس با شماره 02158129 برای ثبت‌نام و شرکت در مسابقات رشته فیفا 23 و لیگ موبایلی بازی‌های ایرانی اقدام کنند.