سرویس تجسمی هنرآنلاین: لی‌لی عامری هنرمندی است که مجموعه‎ای از لایت‎باکس‎ها و چیدمان او در گالری شیرین یک به نمایش گذاشته شده است. این هنرمند درباره نمایشگاه خود با عنوان "شفاف-رویت ناپذیر" به خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت: در این نمایشگاه ۱۲ لایت باکس به همراه یک اینستالیشن به نمایش گذاشته شده است. در این مجموعه لایت‎باکس، ۱۰ کار در ابعاد ۴۰ در ۵۰ و دو کار در ابعاد ۱۰۰ در ۷۰ هستند و چیدمان نیز یک اتاق جداگانه را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه کار روی این پروژه سه سال طول کشیده است اظهار کرد: این مجموعه از یک سری نقاشی شکل گرفت، نقاشی‌هایی که به مرور محو شدند و درون جعهبه‎ها قرار گرفتند و یا پوشیده شدند و در واقع کم کم با پنهان شدن به آثار دیگری که امروز در نمایشگاه در معرض دید قرار گرفته است تبدیل شدند.

این هنرمند درباره چیدمانی که در این نمایشگاه به نمایش گذاته شده است نیز توضیح داد: این چیدمان از یک سری لوازم پزشکی و شیشه‎های آمپول و ظرف‎های آزمایشگاه تشکیل شده است درون آنها عروسک‎هایی قرار داده شده است این عروسک‎ها مانند نقاشی‎هایی که درون لایت‏باکس‎ها قرار دارند قابل رویت نیستند زیرا شیشه‎ها با استفاده از رنگ مات شده‎اند و درون آنها به سختی دیده می‎شود.

عامری با بیان اینکه استفاده از لوازم پزشکی می‏تواند به نوعی بیماری اشاره داشته باشد افزود: در واقع من در این چیدمان نه به بیماری‎های جسمی بلکه به جامعه و بیماری‎هایی که گریبان آن را گرفته است نظر داشتم. شکل مات شیشه‎ها در هر دو گروه آثار نیز در واقع آن گونه‏ای است که من زندگی را می‏بینم، به نظر من زندگی به همین شکل است به نظر شفاف می‏رسد اما شما چیز دقیقی از آن نمی‏بینید.

نمایشگاه "شفاف-رویت ناپذیر" تا سوم تیر ماه در گالری شیرین به نشانی کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه ی سیزدهم، پلاک۵ ادامه دارد.

انتهای پیام/