گروه ادبیات خبرگزاری هنرآنلاین - شعر یک رکن مهم و تعیین‌کننده در جریان‌سازی اجتماعی است. در طول تاریخ ادبیات ایران‌زمین شعرای بسیاری با خلق آثار ماندگار نقش بسزایی در وقایع و رویدادهای بزرگ اجتماعی و فرهنگی دورانشان ایفا نموده‌اند.

خوشبختانه این رویکرد ادیبانۀ شعرا در کشورمان همچنان ادامه داشته و جوان‌ها نیز با حضور در چنین عرصه‌‍هایی مشغول ادای دین به وطن‌شان هستند. امیدواریم شعرای جوان بیش از پیش به شعر حماسی روی بیاورند تا شاهد اثرپذیری جامعه و به پیامد آن، حرکت اجتماعی مقتدرانه و مبتکرانه از سوی عموم مردم باشیم. از این حقیقت نباید غافل بشویم که به میدان آوردن مردم برای نقش‌آفرینی در حوادث کوچک و بزرگ، ویژگی منحصربفرد شعر فارسی است.

در دیدار امسال شعرا با رهبر معظم انقلاب، مصطفی تبریزی شاعر جوان اهل ورامین غزلی را با حال و هوای حماسی خواند که با تحسین حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای همراه شد. ایشان در واکنش به شهر خوانده شده فرمودند: « آفرین! خیلی خوب. ماشاءالله این جوان‌ها وارد میدان شدند، الفاظ محکم، قوی، مضامینِ خوب، خدا را شُکر، ان‌شاءالله موفق باشید.»

در ادامه ویدیوی شعرخوانی این شاعر جوان و متن اثر وی تقدیم حضورتان می‌شود.

متن غزل:

مترس از خشم طوفان و علم کن بادبان‌ها را
دل ما کشتی نوح است سیر بی‌کران‌ها را
مترسانیدمان از های‌و‌هوی پوچ این امواج
که ما چون پیرهن از تن درآوردیم جان‌ها را
رجز لالایی ما بوده تا بوده، چه باک از مرگ؟
که در گهواره می‌دیدیم خواب آسمان‌ها را
زمین می‌خواست ما دلبستگان نام و نان باشیم
پریدیم و رها کردیم اما آشیان‌ها را
نخواهد ماند جان ما در این نه‌‌‌توی تاریکی
شهابی تازه، روشن کرده چشم کهکشان‌ها را

این دیدار ششم فروردین‌ماه 1403  هم‌زمان با ولادت کریم اهل‌بیت حضرت امام حسن مجتبی (علیه‌السلام) در حسینیۀ حضرت امام خمینی (ره) برگزار گردید.