سرویس تئاتر هنرآنلاین:  حسین جمالی با بیان اینکه داستان این نمایش همان قصه چل گیس و حسن کچل است، عنوان کرد: به دلیل اینکه این قصه برگرفته از داستان مادربزرگ‌ها است، در نظر داشتیم تا در تکنیک نمایشی و فرهنگ عامیانه برای همه مخاطبان مورد پسند واقع شود و حتی کسانی که از مخاطبان اصلی تئاتر نیستند، نیز بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.

وی در ادامه افزود: گروه نمایش "چل گیس" تلاش کرده است این اثر نمایشی مانند "مجلس انتقام‌جویی هملت" و "مجلس شبیه لیر بیچاره" دید پژوهشی داشته باشد.

جمالی با اشاره به اینکه این نمایش موزیکال محسوب می‌شود، یادآور شد: در نمایش "چل گیس" نگاهی به نمایش‌های شرقی وجود داشته است و این اثر از موسیقی و ترانه بهره‌مند است. در حالی که در آن از موسیقی‌های قدیمی استفاده شده است، سعی شده تا حال و سلیقه امروزی نیز در آن لحاظ شود.

نمایش "چل گیس" بر اساس ایده‌ای از علی و هدایت هاشمی از دوم خرداد ساعت 21 در تالار چهارسوی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود. حمید پورآذری نیز طراحی صحنه این نمایش را بر عهده دارد.

بهناز نادری، فربد فرهنگ، وحید نفر، مسیح کاظمی، یلدا عباسی، مجید رحمتی و آرش غلام آزاد از بازیگران این نمایش هستند.

دیگر عوامل "چل گیس" عقیل تقی‌زاده (مدیرتولید و برنامه ریز)، اشکان شهروزی (دستیار کارگردان)، محمدزمان وفاجویی (مدیر و مشاور اجرا)، مایکل تیوا (آهنگساز و تنظیم کننده)، پگاه ترکی (طراح لباس)، پژواک سراج (طراح پوستر)، شاهین رحمانعلی (طراح نور)، بهمن صنیعی (طراح گریم)، مهراد ابوالقاسمی (طراح صدا و فضا سازی)، امین همیالی (نوازنده گیتار)، مایکل تیوا (نوازنده فلوت و سنتی سایزر)، علی المعی (نوازنده سازهای کوبه ای و افکت ها)، سارا حدادی (مشاور رسانه ای و مدیر روابط عمومی)، امیر قالیچی ها (مدیر تبلیغات مجازی)، گوانمهر اسماعیل پور (مشاور نمایشنامه)، فرشید ایوبی نژاد (عکاس)، غزل زارعی (دستیار لباس) و آرش پاشایی (ساخت دکور ) هستند.