به گزارش هنرآنلاین، بهروز افخمی اظهار داشت: اگر دستگاه‌ها می‌خواهند فیلم بسازند، بسازند، فیلم‌سازی ارگانی ممنوع نیست؛ مانند فیلم‌سازی بنیاد فارابی یا سازمان‌های دیگر. اما این که تولید فیلم و بخش خصوصی تحت کنترل و نظارت کامل قرار بگیرد درست نیست.

برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردان برای فیلم صبح اعدام در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر درباره شعار امسال (جهش تولید با مشارکت مردم) افزود: شعار امسال، شعار خیلی خوبی است و فکر می‌کنم باید به فیلم‌سازان امکان داد که کار خود را با قبول مسئولیت و خطر که خودشان بپذیرند، انجام دهند.

دولت، فیلم‌سازان را تنبل نکند

افخمی تصریح کرد: امیدوارم موضوع تصویب فیلم‌نامه و پروانه ساخت اصلا کنار گذاشته شود، چون پروانه ساخت چیزی نیست که لازم باشد و دولت، بی‌خودی مسئولیت را از دوش فیلمسازان برمی‌دارد و آنها را تنبل می‌کند.

برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه جشنواره فیلم فجر برای فیلم آذر، شهدخت، پرویز و دیگران (۱۳۹۲) تاکید کرد: باید یاد بدهند که فیلم ساز بخش خصوصی مسئولیت کار را خودش قبول کنند و احتمالا در مقابل شکایت‌هایی که ممکن است از آنها بشود بروند با قوه قضائیه روبه رو شوند. این، شکل استقلال واقعی بخش خصوصی است.