گروه تئاتر خبرگزاری هنر ایران: کاظم نظری روز دوشنبه 17 اردیبهشت ماه از سمت خود در اداره کل هنرهای نمایشی استعفا داد.

اسفند سال 1400 بود که  قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی وقت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جای خود را به کاظم نظری داد.

کاظم نظری در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین در رابطه با استفای خود بیان کرد: ماموریت من در اداره کل هنرهای نمایشی به پایان رسیده است. در دو سالی که در این سمت بودم، تمام تلاش خود را کردم تا در خدمت جامعه تئاتری باشم. من معلم دانشگاه هستم و بعد از اتمام ماموریتم، صلاح را در این دانستم که دیگر ادامه ندهم و به مباحث دانشگاهی و علمی بپردازم. امیدوارم که مدیر جدید با درایت و دانشی که قطعا نسبت به حوزه هنرهای نمایشی دارند بتوانند مسائلی را که تا امروز پیگیر آن بودیم ادامه دهند و نتایج خوبی را برای جامعه تئاتری فراهم کنند.

 او همچنین در رابطه با سندملی تئاتر گفت: وزارت ارشاد و شخص وزیر فرهنگ پیگیر این هستند که هرچه سریع‌تر سندملی تئاتر تنظیم شود و به سرانجام برسد. جلسه‌ها برگزار شد و تا بخش‌هایی از این سند خوانده و اشکالات مطرح شد. قرار است آن تیمی که سند را تهیه می‌کند، سند را جمع‌آوری کند و اصلاحات را انجام دهند.

نظری در رابطه با امکان تحقق سازمان تئاتر  بیان کرد: دکتر اسماعیلی، وزیر فرهنگ، بنیاد ملی تئاتر ایران که به تصویب رسیده و باید از سازمان مدیریت کشور، مجوز بگیرد را جایگزین سازمان تئاتر کردند. امیدواریم سازمان تئاتر هم در آینده‌ای نه چندان دور فراهم شود؛ چرا که نیاز است که تشکل و سازمانی، مسائل و مشکلات تئاتر کشور را حل کند.

او در پایان در رابطه با انتخاب دبیر جشنواره‌هایی از جمله جشنواره تئاترفجر امسال نیز گفت: دبیر جشنواره‌ها هم مشخص شده است و معاونت هنری درحال بررسی و پیگیری است. زمانی که مدیر جدید اداره کل هنرهای نمایشی معرفی و در اداره مستقر شوند، احکام دبیر جشنواره‌ها نیز به آن‌ها تقدیم می‌شود.

 

بیشتر بخوانید»»شکل‌گیری سازمان تئاتر بسیاری از مشکلات تئاتر را حل می کند/امیدواریم نمایندگان مجلس پایشان به تئاتر باز شود