سرویس تجسمی هنرآنلاین: در روزهای آخر هفته جامعه مطبوعات سیاه پوش  دو تن از عکاسان خود شد. در پی درگذشت علیرضا سلطانی و وحید سهرابی، مدیران و مسئولان نهادهای مختلف، با ارسال پیام از وقوع این حادثه ابراز تاسف کرده و پیام تسلیت فرستادند.

رئیس مرکز دیپلماسی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه درگذشت دو تن از عکاسان رسانه‌ای کشور را تسلیت گفت.

بهرام قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه با ابراز تاسف از درگذشت علیرضا سلطانی و  وحید سهرابی عکاسان با تجربه و کاردان مطبوعات کشور، فقدان آنان را به خانواده‌های شان و جامعه مطبوعاتی و عکاسان رسانه‌ای کشور تسلیت گفت.

حسین انتظامی معاون مطبوعات ارشاد

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پیامی درگذشت علیرضا سلطانی از عکاسان پیشکسوت جامعه مطبوعاتی و وحید سهرابی یکی از عکاسان با تجربه و سابق ایسنا را تسلیت گفت.

حسین انتظامی در پیام تسلیت خود نوشته است: درگذشت علیرضا سلطانی، از جمله عکاسان باسابقه مطبوعات را به خانواده ایشان، دوستان، همکاران و جامعه مطبوعاتی کشور تسلیت می گویم. از خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت واسعه و برای بازماندگان و دوستداران او صبر و اجر مسألت دارم.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در پیام دیگری درگذشت وحید سهرابی، از عکاسان با تجربه و همکار سابق خبرگزاری دانشجویان ایران را تسلیت گفت و برای بازماندگان او طلب اجر و صبر کرد.

بنیاد سینمایی فارابی

بنیاد سینمایی فارابی نیز طی پیامی ‌درگذشت علیرضا سلطانی و وحید سهرابی  از عکاسان مطبوعات را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: درگذشت علیرضا سلطانی و وحید سهرابی از عکاسان با تجربه و پیشکسوت مطبوعات که برای بسیاری از اهالی سینما نام آشنا هستند، موجب تألم و تأثر فراوان شد.

مرحوم علیرضا سلطانی عکاس پیشکسوت خبری و مطبوعات که سابقه چهار دهه عکاسی خبری داشت، عکاسی با اخلاق، متخصص و دلسوز بود و اغلب پشتیبان و حامی عکاسان بود و مرحوم وحید سهرابی نیز از عکاسان با تجربه مطبوعات و با اخلاق بود. بی‌شک فقدان ایشان ضایعه‌ای دردناک برای جامعه رسانه‌ای محسوب می‌شود.

فقدان این عکاسان محترم را به خانواده داغدار ایشان و جامعه رسانه‌ای تسلیت می‌گوییم و از خداوند متعال‌ برای ایشان رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر جمیل مسئلت می‌نماییم.

زمان و مکان برگزاری مراسم تشییع سلطانی

علیرضا سلطانی عکاس پیشکسوت مطبوعات، سابقه همکاری با روزنامه ابرار و خبرگزاری موج و ایلنا را داشت، صبح روز جمعه ۱۲ خرداد پس از تحمل یک دوره بیماری در بیمارستان دار فانی را وداع گفت. بسیاری از عکس‌های وی از مراسم‌های سیاسی فرهنگی و ورزشی هم اکنون به عنوان تاریخ تصویری استفاده می‌شود.

پیکر این عکاس پیشکسوت مطبوعاتی شنبه ۱۳ خرداد ماه ساعت ۱۰ صبح از مقابل خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود. این عکاس قرار است درقطعه ۹ بهشت زهرا (س) کنار همسرش به خاک سپرده شود. مراسم ترحیم سلطانی نیز دوشنبه ۱۵ خرداد ماه از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ در مسجد جامع شهرک غرب برگزار خواهد شد.

وحید سهرابی که سابقه همکاری با خبرگزاری ایسنا در تهران و همدان را داشت روز چهارشنبه ۱۰ خرداد ماه در حادثه‌ای ناگهانی در همدان از دنیا رفت. این عکاس تجربی در سال ۸۹ برنده جایزه تصویر سال در بخش جوان شد.