به گزارش هنرآنلاین، از جمله محورهای این جشنواره نقش اعتیاد در فروپاشی بنیان خانواد با تکیه بر تاثیر زنان در این بحران و راه‌های پیشگیری از آن، مواد مخدر و روانگردان با دو پیامد ویرانگر و وسوسه‌ و از بین رفتن قوه تمیز و ناسلامتی عقل در جوانان، عوامل موثر در ابتلا به مواد مخدر و روان‌گردان‌ها در قشر محروم و متمکن جامعه هستند.

همچنین توجه به نقش والدین در ایجاد اعتماد و خودباوری فرزندان، نقش پایگاه‌های تاثیرگذار و آگاه‌کننده در پیشگیری از اعتیاد، اعتیاد در لایه‌های پنهان جامعه(اقشار تحصیل‌کرده، روشنفکران و...)، بیان تاثیرات مخرب مواد مخدر صنعتی و سنتی و باورهای اشتباه در سوء مصرف مواد مخدر  از دیگر محورهای این جشنواره است.

در این جشنواره آثار باید در قالب داستان کوتاه باشد و صرفا برای جشنواره تلنگر تولید شده باشد. اثر مطابق محورهای تعیین شده باشد. این جشنواره شرایط سنی ندارد و نویسندگان٢٠ اثر برتر جشنواره ملزم به شرکت در کارگاه خلق و تولید اثر به صورت بداهه‌نویسی قبل از برگزاری اختتامیه خواهند بود.

جوایز جشنواره در بخش داستان کوتاه برای نفر اول ٢٠ میلیون تومان، لوح تقدیر و تندیس جشنواره، نفر دوم ٥/١ میلیون تومان، لوح تقدیر و تندیس جشنواره و نفر سوم یک میلیون تومان، لوح تقدیر و تندیس جشنواره خواهدبود.

در بخش ویژه داستانک این جشنواره به سه نفر اول برگزیده  ٣٠٠ هزار تومان اهدا خواهد شد. و در بخش قابل تقدیر نیز به پنج نفر از داستان‌نویسانی که قابل تقدیر شناخته شوند هرکدام ٤٠٠ هزار تومان اهدا خواهد شد.

علاقمندان باید آثار خود را از طریق پست الکترونیک به آدرس adabi.ostan@gmail.com  با ذکر مشخصات کامل نویسنده به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.