به گزارش هنرآنلاین، به  نقل از  ایسنا، مسعود فلاح در نشست خبری با اصحاب رسانه بهشهر در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهشهر، اظهار کرد: سال گذشته 195 میلیون تومان اعتبار برای تعمیر و تجهیز اداره فرهنگ و ارشاد بهشهر مصوب شد که 60 میلیون تومان تخصیص یافت و در سال جاری نیز 195 میلیون تومان اعتبار در این بخش مصوب شده است.

وی افزود: اداره فرهنگ و ارشاد بهشهر بیش از 100 مورد برنامه های فرهنگی، هنری، فعالیت های خبری و رسانه ای، همایش های شعر و داستان، هنرهای تجسمی، نمایشگاه کتاب، مناسبت های سال و برنامه های کانون های مساجد را در سال 95 برگزار کرده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر خاطرنشان کرد: شهرستان بهشهر در بخش تامین و توزیع منابع کتاب، میزان ساعت برگزاری نمایشگاه های کتاب و مبلغ بالای فروش کتاب؛ رتبه نخست را در استان مازندران کسب کرده است.

فلاح گفت: شهرستان بهشهر می توانست در سال گذشته به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب شود اما این اتفاق صورت نگرفت و این افتخار نصیب شهرستان بهشهر شد که البته همت مسئولان استانی مازندران را می طلبید که باید در این زمینه سریع تر اقدام می کردند.

وی عنوان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد، طرح جام باشگاه های کتابخوان را به 3 شهرستان و از جمله آنها به شهرستان بهشهر اهدا کرده است که امیدواریم با اجرای این طرح در سال جاری به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب و از امتیازات آن بهره مند شویم و البته این طرح بلندمدت نیازمند همکاری نهادهای شهرداری، شورای شهر، کتابخانه ها، کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش است و باید شهرستان بهشهر از این فرصت به وجود آمده کمال استفاده را داشته باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر گفت: در سال 95 شهرستان بهشهر رتبه نخست در بخش توزیع کتاب در استان مازندران را به خود اختصاص داد و به نهادهای متقاضی شامل مدارس، مساجد، پایگاه های بسیج، کتابخانه های مشارکتی و کتابخانه های عمومی، کتاب اهدا شد.

فلاح اظهار کرد: چاپ کتاب شاعران اشرف به عنوان پایلوت در زمینه نخستین کتاب گردآوری شده از مجموعه اشعار شاعران یک شهرستان در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر صورت گرفت و در میان ادارات ارشاد استان مازندران رتبه نخست را به خود اختصاص داد و بخشی از هزینه چاپ این کتاب از اعتبار اداره کل ارشاد مازندران تامین شد و به زودی چاپ و در اختیار علاقمندان قرار می گیرد و مراسم رونمایی کتاب شاعران اشرف و 17 عنوان کتاب دیگر از انتشارات اشرف البلاد با حضور مدیرکل ارشاد مازندران به زودی برگزار می شود.

وی افزود: نویسندگانی که کتاب آن ها در زمینه های فرهنگ بومی، پژوهشی، ایثار و شهادت، دفاع مقدس، نماز، عفاف و حجاب باشد می توانند از کمک هزینه کمیته خرید کتاب استان مازندران بهره مند شوند که البته اگر ناشر کتاب مازندرانی باشد مورد حمایت کمیته خرید کتاب قرار می گیرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر گفت: در سال گذشته بالغ بر 63 میلیون تومان اعتبار فرهنگی در اختیار 60 کانون فعال فرهنگی و هنری مساجد شهرستان بهشهر قرار گرفت.

فلاح اظهار کرد: در سال گذشته در شهرستان بهشهر به دلیل تداخل با سالگرد شهادت ائمه و معصومین، تشییع شهدای غواص و شهدای مدافع حرم نتوانستیم کنسرت های پاپ را در شهرستان بهشهر برگزار کنیم و به دلیل حرمت و ارزش این مناسبت ها کنسرت کنسل می شد و اگر لغو کنسرت صورت گرفته با هماهنگی مسئولان شهرستانی و استانی بوده و نگاه شهرستان بهشهر در جهت برگزاری کنسرت های موسیقی پاپ است و قصد تعطیلی کنسرت ها را نداریم البته باید در زمان مناسب خود صورت گیرد و رویکرد اصلی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر برگزاری کنسرت موسیقی سنتی و بومی است و از این گروه های موسیقی حمایت می شود.

وی افزود: در سال 96 سعی کردیم برنامه محور باشیم و در همین راستا بالغ بر 517 میلیون تومان اعتبار مورد نیاز برای تحقق برنامه های تعریف شده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهشهر تعیین کردیم و به اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران ارسال و درخواست دادیم که هنوز مصوب نشده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، تاکید کرد: قلم خبرنگاران و نگاه تیزبین اصحاب رسانه باید در جهت بیان حق و حقیقت باشد و واقعیت ها را برای مردم اطلاع رسانی و آگاهی بخشی کنند تا کاندیدایی که صلاحیت و شایستگی دارد و با نگاه خدمت به مردم پا به عرصه انتخابات گذاشته است انتخاب شود.